مکان: دانمارک/ منبع: روزنامه سان

 

به گزارش جماران، «تانیا اریکسون» رئیس آژانس دارویی دانمارک، در جریان یک نشست خبری درباره تصمیم به قطع استفاده از واکسن «آسترازنکا» ناگهان غش کرد و به زمین افتاد.

یک کنفرانس در دانمارک با موضوع تصمیم برای توقف استفاده از واکسن انگلیسی آسترازنکا در حال برگزاری بود که اتفاقی غیرمنتظره رخ داد. رئیس آژانس پزشکی این کشور پشت تریبون ایستاده بود که ناگهان غش کرد و نقش بر زمین شد.

 

85

 

«سوئرن بروستروئم» وزیر بهداشت دانمارک به سرعت با کمک مقامات به کمک خانم اریکسون رفت.

 

6234

 

اما بعداً اعلام شد که وی به هوش آمده و برای معاینه به بیمارستان منتقل شده است.

هیچ توضیحی در مورد علت بیهوشی خانم اریکسون منتشر نشده است.

این آشفتگی چشمگیر در حالی رخ داد که دانمارک اولین کشوری بود که به دلیل ارتباط احتمالی آن با موارد بسیار نادر لخته شدن خون ، داروی آسترا زینکا را قطع کرد.

این خبر علی رغم توصیه های سازمان بهداشت جهانی  و ناظر داروهای اروپایی برای ادامه استفاده از واکسن، پس از بررسی فقط 0.000095 درصد احتمال بروز این پدیده نادر اعلام شد.

سازمان نظارت بر داروهای اتحادیه اروپا هفته گذشته گفته بود که رابطه احتمالی بین واکسن و موارد بسیار نادر لخته خون پیدا کرده است، اما گفت که خطر مرگ ناشی از کووید «بسیار بیشتر» از خطر مرگ و میر ناشی از عوارض جانبی نادر است.

با این حال ، این سازمان این کار را به مقامات هرکشور واگذار کرد تا ارزیابی خطر خود را انجام دهند و در مورد نحوه تزریق واکسن تصمیم بگیرند.

وزیر بهداشت دانمارک استدلال کرده بود که نتایج تحقیقات در مورد لخته های خون «عوارض جانبی واقعی و جدی را نشان می دهد».

وی گفت: بر اساس یک بررسی کلی، بنابراین ما تصمیم گرفته ایم که برنامه واکسیناسیون را برای همه گروه های هدف بدون این واکسن ادامه دهیم.

این به رغم بررسی هایی است که خطرات را بسیار ناچیز می داند، اما خطر بسیار کمتری نسبت به بسیاری از داروهای معمول مانند قرص های ضد بارداری و خود کووید دارد.

آلمان استفاده از این واکسن را برای افراد زیر 60 سال و فرانسه برای افراد زیر 55 سال متوقف کرده است.

 

مکان: دانمارک

منبع: روزنامه سان

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.