معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان از بهره‌برداری از دومین مدرسه کانتینری کشور در این استان خبر داد.

به گزاش جماران، خرم‌آبادی با اعلام این خبر گفت: با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز دومین مدرسه کانتینری کشور با تمام استانداردهای لازم در قالب یک مدرسه ۳ کلاسه در روستای ده‌پهلوان در بخش مرکزی شهرستان دلفان افتتاح شد.

وی ادامه داد: برای ساخت این مدرسه کانتینری ۳ کلاسه، در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ مترمربع سازه‌ای با زیربنای ۱۴۰ متر و با استانداردهای یک فضای آموزشی ایجاد شد.

به گفته معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان با افتتاح این مدرسه بیش از 50 دانش‌آموز از تحصیل در کانکس و مدرسه ناایمن موجود رهایی پیدا کردند.

وی بیان کرد: مدرسه این روستا تقریباً تخریب شده بود و با هر زلزله امکان داشت فروبریزد، به همین دلیل دانش آموزان به‌اجبار در کانکس مستقر شدند که محیط استانداردی برای تحصیل نیست.

خرم‌آبادی ادامه داد: خوشبختانه یک خیر مدرسه‌ساز پیشنهاد ساخت این مدرسه را داد که پس از بررسی استانداردهای لازم بلافاصله تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد و شرکت آسام به‌عنوان مجری طرح فعالیت عمرانی تسطیح، محوطه چینی و ... را آغاز کرد و در عرض 2 ماه مدرسه جدید با تمام امکانات به بهره‌برداری رسید.

معاونت مشارکت‌های مردمی نوسازی مدارس استان لرستان در خاتمه از خیرین دعوت کرد تا با بازدید از این مدرسه 3 کلاسه با تمام امکانات بازی، زمین ورزش و ... به این حوزه ورود کرده و با استفاده از مدارس کانتینری که تولید داخل بوده و از سو معماران ایرانی طراحی شده‌اند، محرومیت‌های موجود در روستاهای این منطقه را مرتفع کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.