مکان: آمریکا/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش جماران، رئیس جمهور منتخب آمریکا دومین دوز واکسن کووید 19  محصول شرکت فایزر را دریافت کرد.

بایدن در بیمارستانی در «نیوآرک» در 10 تا 15 کیلومتری محل سکونت خود، واکسن کرونا را تزریق کرد.

 

im-283642

 

پیش از این، «آنتونی فائوچی» رئیس انیستیتو ملی آلرژی و بیماری ‌های عفونی آمریکا و عضو ارشد گروه ویژه کاخ سفید در مبارزه با کووید 19 توصیه کرده بود که جو بایدن قبل از تصدی مقام خود علیه کووید 19 واکسینه شود.

جو بایدن روز جمعه از اعمال یک تغییر بحث برانگیز در برنامه واکسیناسیون کووید 19 خبر داد. هدف از این تغییر توزیع تمام واکسن‌ های موجود در اسرع وقت است.

در حال حاضر نیمی از واکسن ‌هایی که مستلزم دو دوز تزریق هستند، برای افرادی که دوز اول واکسن را دریافت کرده ‌اند، ذخیره شده است تا دریافت دوز دوم را، در سه تا چهار هفته بعد، برای این گروه تضمین کند.

«تی.جی. داکلو» سخنگوی تیم انتقالی بایدن در بیانیه‌ ای گفت: بایدن معتقد است که دولت نباید جلوی توزیع موجودی‌ واکسن را بگیرد تا به این ترتیب بتوان شهروندان آمریکایی بیشتری را واکسینه کرد.

با توجه به موجودی کم واکسن، ارائه دوز دوم ممکن است به تاخیر بیافتد.

همچنین سازمان غذا و داروی آمریکا این کار را تایید نمی کند. این سازمان روز دوشنبه در بیانیه‌ ای گفت: «اعمال چنین تغییراتی که با شواهد علمی کافی پشتیبانی نشده ‌اند، ممکن است نهایتا اثرات زیان ‌بخشی بر سلامت عموم داشته باشد.»

دکتر فائوچی می‌ گوید به زودی آمریکا می‌ تواند دست‌کم یک میلیون واکسیناسیون کووید 19 در روز انجام دهد.

آنتونی فائوچی هفته گذشته به شبکه سی ‌ان ‌ان گفت که با تاخیر در تزریق دوز‌های دوم واکسن ویروس کرونا مخالف است.

بیانیه فائوچی بعد از آن منتشر شد که انگلیس در اواخر ماه دسامبر تصمیم گرفت که در واکسیناسیون دوز اول واکسن کووید  19تسریع بخشد و تزریق دوز دوم واکسن را تا 12 هفته به تاخیر بیاندازد.

فرانسه فاصله بین تزریق دوز اول و دوز دوم واکسن را به شش هفته افزایش داده داده است.

سازمان بهداشت جهانی نیز روز جمعه با به تاخیر انداختن دوز‌های دوم واکسن موافقت کرد و آن را «یک پیشنهاد واقع‌ گرایانه برای به حداکثر رساندن تعداد افرادی که از دز اول بهره می برند، در حالی‌که تعداد واکسن در حال افزایش است» خواند.

در آزمایش‌های بالینی، واکسن ‌های «فایزر/بایو ان تک» و «مدرنا»، در داوطلبانی که سه تا چهار هفته پس از دریافت دوز اول، دوز دوم واکسن را دریافت کردند تا 95 درصد مؤثر بودند.

سازمان بهداشت جهانی می گوید فاصله بین دو دوز واکسن را شاید بتوان تا شش هفته افزایش داد.

یکی از بزرگترین مخالفت‌ هایی که بسیاری از دانشمندان در تغییر اساسی در فاصله تزریق دو دوز دارند این است که چون بر روی آن مطالعه نشده، تاثیر آن نامعلوم است.

 

مکان: آمریکا

منبع: شبکه الجزیره

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.