مکان: ونزوئلا/ منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

به گزارش جماران، پسر رئیس جمهور ونزوئلا در سومین فاز آزمایش واکسن روسی ضد کرونا شرکت کرد.

«سرگی ملیک باگداساروف» سفیر روسیه در ونزوئلا اعلام کرد که پسر رئیس جمهور ونزوئلا با «اسپوتنیک V» واکسینه شد و وی در سومین فاز آزمایش واکسن روسی ضد کرونا شرکت کرده است.

 

EpDoBWqXEAEREfL

 

سفیر روسیه در توئیتی با انتشار عکس پسر مادورو در کنار خودش نوشت: «مایه افتخار است که «نیکولاس ارنستو مادورو گوئرا» پسر نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا، در سومین فاز کارآزمایی بالینی واکسن روسی ضد کووید -19 شرکت کرده است».

اواسط ماه اکتبر آزمایشات بالینی واکسن روسی «اسپوتنیک V» در ونزوئلا آغاز شد.

 

EpDoBhmWMA0SEA4

 

قرار است این واکسن در کشور ونزوئلا تولید شود. 

به گفته رئیس جمهور ونزوئلا، واکسیناسیون شهروندان در ماه آوریل آغاز خواهد شد.

​پیشتر «الکساندر گینتسبورگ» رئیس مرکز «گامالیا» اعلام کرد که واکسن «اسپوتنیک V» روسی به احتمال زیاد به مدت دو سال تاثیر مثبت خود در مقابله با ویروس کرونا را حفظ خواهد کرد.

روسیه از واکسن اسپوتنیک V که در ماه اوت به ثبت رساند در حالی برای واکسیناسیون شهروندانش استفاده می‌کند که هنوز در مراحل نهایی آزمایش‌های انسانی است. سازندگان این واکسن کارایی آن را 95 درصد عنوان کرده و گفته ‌اند که هیچ عارضه جانبی مهمی ندارد و همچنان آزمایش ‌های وسیعی بر روی آن در حال انجام است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مایل است که این کشور در واکسیناسیون گسترده در جهان پیشتاز باشد و همچنین اقتصاد این کشور به فعالیت ادامه دهد.

هزاران نفر تاکنون برای آن که ظرف امروز و فردا بتوانند دو تزریق از این واکسن را دریافت کنند، ثبت نام کرده‌اند. اما مشخص نیست که روسیه چقدر می تواند از این واکسن تولید کند. تولید کنندگان تنها انتظار دارند که تا پایان سال جاری میلادی (کمتر از یک ماه دیگر) دو میلیون دوز از این واکسن تولید شود.

«سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو که برنامه گسترده واکسیناسیون را چند روز پیش اعلام کرد، گفت که این واکسن در مرحله اول به افرادی زده می ‌شود که در مدارس، بخش درمانی و بخش خدمات اجتماعی به کار مشغول هستند. او گفته که هر چه بیشتر واکسن دردسترس قرار بگیرد، گروه‌ های بیشتری به این فهرست اضافه خواهند شد.

یک سرویس آنلاین ثبت نام به ساکنان 18 تا 60ساله مسکو که در مشاغل فوق هستند، اجازه می دهد تا زمانی را در 70 محل تزریق واکسن در این شهر رزرو کنند.

در حال حاضر شمار کل مبتلایان در روسیه 2 میلیون و 382 هزار و 12 نفر اعلام شده و آمار مرگ و میر هم 41 هزار و 730 نفر.

 

مکان: ونزوئلا

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.