رئیس‌ جمهور ونزوئلا برای دیدار با ترامپ به منظور رفع اختلافات و کاهش تنش ها اعلام آمادگی کرد.

 

به گزارش جماران، خبرگزاری آناتولی گزارش داد «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت که براساس احترام متقابل حاضر به دیدار و گفت و گو با ترامپ است.

وی با اشاره به گفت و گوی 2015 خود با «جو بایدن» معاون ریاست جمهوری سابق آمریکا که با احترام برگزار شد، گفت: تمایل دارم تا با ترامپ هم به همان روش دیدار کنم.

ترامپ روز یکشنبه با اظهارنظر خود درباره آمادگی برای دیدار با مادورو، باعث شگفتی شد.

به نظر می رسد فشار بر ترامپ باعث شد تا او موضع خود را تغییر دهد. ترامپ در مصاحبه اولیه با مجله «اکسیوس» گفته بود به رهبر مخالفان ونزوئلا اعتماد چندانی ندارد.

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا با مادورو دیدار خواهد کرد یا خیر، گفت: «احتمالا درباره آن فکر می‌کنم... مادورو مایل به این دیدار است و من هم هرگز مخالف این دیدار نبوده ام، به ندرت با آن مخالفت کرده ام. »

رئیس جمهور آمریکا همچنین گفت اعتماد زیادی به گوایدو ندارد؛ کسی که با وجود حمایت آمریکا و بیش از 10 کشور دیگر نتوانسته است کنترل کشور را به دست بگیرد.

واکنش‌ ها به سخنان ترامپ باعث شد او حرف خود را پس بگیرد و اکنون می ‌گوید حاضر است با مادورو تنها درباره انتقال قدرت صحبت کند. او گفته است کماکان از «خوان گوآیدو، رهبر مخالفان به عنوان رهبر مشروع ونزوئلا حمایت می‌کند.

ترامپ در توییتی نوشت: «برخلاف چپ رادیکال، من همیشه در مقابل سوسیالیسم و در کنار مردم ونزوئلا خواهم ایستاد. دولت من همیشه در کنار آزادی و در مقابل رژیم ستمگر مادورو ایستاده است! من فقط با مادورو ملاقات می ‌کنم تا در مورد یک موضوع بحث کنیم: خروج صلح آمیز از قدرت!»

از ژانویه سال گذشته میلادی رئیس جمهور آمریکا به دنبال برکناری مادورو بوده است.

ترامپ در سال 2018 هم برای دیدار با مادورو اعلام آمادگی کرده بود اما چنین اتفاقی نیفتاد و آمریکا تحریم‌ های شدیدتری علیه ونزوئلا به اجرا گذاشت.

ماه پیش ونزوئلا 13 نفر از جمله دو آمریکایی را به اتهام تلاش برای کودتا بازداشت کرد.

نیکلاس مادورو، دولت آمریکا را به رهبری کودتا علیه خود متهم کرد.

با وجود تنش ‌های داخلی و فشارهای خارجی دولت مادورو در ماه‌ های اخیر موفق شده با حفظ حمایت ارتش خود را تثبیت کند.

رئیس ‌جمهور ونزوئلا ماه پیش تایید کرد که طی چند ماه گذشته، دولتش مذاکراتی با چهره‌ های بلندپایه دولت ترامپ داشته است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.