مکان: دلاور، آمریکا/ منبع: آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، «هانتر بایدن» پسر 50 ساله «جو بایدن» رئیس جمهور منتخب آمریکا که در این مدت برای او دردسرهای زیادی به وجود آورده بود، بعد از مدت ها غیبت بالاخره برای جشن پیروزی پدرش به صحنه آمد.

 

35388258-8925675-image-a-45_1604804248875

35388128-8925675-image-a-47_1604804300060

35389006-8925675-image-a-51_1604806413215

35388132-8925675-image-a-49_1604804347202

 

رئیس جمهور منتخب آمریکا و پس از آن که با کسب 20 رای الکترال در ایالت «پنسیلوانیا» به حدنصاب لازم برای پیروزی در انتخابات رسید، در نخستین سخنرانی خود خواستار «آشتی ملی و وحدت به جای نفاق» شد.

پس از ایراد سخنرانی، خانواده بایدن برای تبریک به وی روی صحنه آمدند.

در این میان آنچه بیشتر به چشم آمد، حضور هانتر پس از مدت ها غیبت بود.

او به همراه همسر 34 ساله اش «ملیسا» که اهل آفریقای جنوبی است و نوزاد هفت ماهه اش برای تبریک به پدرش جو بایدن روی صحنه آمد.

هانتر و ملیسا در ماه مه سال 2019، شش روز پس از اولین ملاقاتشان با هم ازدواج کردند.

هانتر برای پدرش دردسرهای بسیاری داشت. سال گذشته برای اولین بار مساله ارتباط وی با کشورهای خارجی و سوءاستفاده جو بایدن از مقامش به عنوان معاون اول اوباما برای کسب منافع مادی در تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهور اوکراین افشا شد.

ماجرا از این قرار بود که چندی پیش و در جریان تبلیغات انتخاباتی جو بایدن، گزارشی از یک روزنامه نگار تحقیقی به نام «متیو تیرمند» در فاکس نیوز منتشر شد که از دستیابی وی به 26 هزار ایمیل در ارتباط با رسوایی شریک کاری بایدن یعنی «بیوان کنی» که هم اکنون در زندان است، خبر می ‌داد. تیرمند در این گزارش توضیح داده که کنی از آنجایی که حس می کرده هانتر بایدن به او خیانت کرده، پسورد جیمیل خود را برای انتقام گرفتن در اختیار او قرار داده است.

این اسناد نشان می‌ دهد برخلاف ادعای جو بایدن که می ‌گوید هیچ اطلاعی از کسب و کار پسرش نداشته، او به خوبی از سود‌های کلانی که هانتر در چین، اوکراین، قراقستان و جا‌های دیگر به جیب می ‌زده، خبر داشته است.

نیویورک پست در گزارشی در این باره به کتابی تحت عنوان «امپراتوری ‌های مخفی» در سال 2018 میلادی اشاره کرد و نوشت: این کتاب برای نخستین بار از وجود شواهدی دال بر وجود فساد خانوادگی در خانواده بایدن پرده برداشته بود. در این کتاب گفته شده بود کمپانی‌ های چینی و اوکراینی نه برای تخصص اعضای خانواده بایدن که برای دسترسی شان به معاون اول رئیس جمهور به پسرش پول می‌ دادند.

یکی از دستیاران بایدن در همان سال در واکنش به کتاب گفته بود ما به آنچه ریشه ‌های سیاسی دارد پاسخ نمی ‌دهیم. جو بایدن خود بار‌ها گفته هرگز درباره کار با پسرانش یا با برادرش یا هر عضو دیگری از خانواده اش حرف نمی ‌زند.

نیویورک پست مدعی شده اسناد جدید نشان می ‌دهد جو باید مستقیما با شریک چینی پسرش «جاناتان لی» در لابی هتلی در چین در سال 2013 دیدار داشته است. در این سفر به هانتر بایدن اجازه داده بودند به همراه معاون اول رئیس جمهور با پرواز هواپیمای شماره دوی دولت که به معاونت تعلق دارد به پکن سفر کند.

گویا این تنها دیداری نبوده که جو بایدن با شرکای تجاری اعضای خانواده اش داشته است. بر اساس گزارش نیویورک پست، ایمیل ‌های هانتر بایدن نشان می‌دهد در آوریل 2015 جو بایدن با مقامات عالی رتبه یک کمپانی انرژی اوکراینی به نام «بوریسما» دیدار داشته است. هانتر بعد از این دیدار عضو هیات مدیره این کمپانی شده است. اخیرا نیز تصاویری از جو بایدن در دیدار با یکی از شرکای تجاری قزاقستانی هانتر نیز منتشر شده است.

بر اساس این گزارش ‌ها هانتر دست کم سالی 1 میلیون دلار از شرکت بوریسما در آمد داشته است. در ایمیلی که در آوریل 2015 میلادی از سوی یکی از مشاوران بوریسما یعنی «ودیم پوژانسکی» به هانتر بایدن رسیده، او از هانتر بابت ترتیب دادن یک دیدار با پدرش جو بایدن در واشنگتن تشکر کرده است.

نیویورک پست اسنادی دال بر اینکه آیا این دیدار بعدا انجام شده یا نه ارائه نکرده، اما پولیتیکو در بیانیه ‌ای از قول کارزار انتخاباتی بایدن نوشته آنها اذعان کرده ‌اند که چنین دیدار‌های غیر رسمی ممکن است بین مشاور بوریسما با بایدن رخ داده باشد که در برنامه دیدار‌های رسمی او به آن اشاره‌ ای نشده چرا که این دیدار‌ها اغلب بسیار سری و مقطعی اتفاق می ‌افتند.

کارزار بایدن اسناد منتشر شده را «اطلاعات غلط روسیه» خوانده است.

سخنرانی پیروزی بایدن

جو بایدن در سخنرانی پس از پیروزی اش که در شهر محل اقامت خود، «ویلمینگتون» در ایالت «دلاور» سخن می‌ گفت تاکید کرد: «اکنون زمان التیام است».

سخنرانی پیروزی بایدن در حالی انجام شد که دونالد ترامپ شکست خود در انتخابات را نپذیرفته و به رسم معمول برای تبریک به بایدن تلفن نزده است.

ترامپ که روز شنبه و هنگام مشخص شدن نتیجه انتخابات و پیروزی بایدن در خارج از پایتخت مشغول بازی گلف بود، نخستین رئیس جمهور کشورش خواهد بود که از دهه 90 میلادی تاکنون تنها یک دوره بر سر کار مانده است.

بعد از جورج بوش پدر که مغلوب بیل کلینتون شد، همه روسای جمهوری آمریکا تا امروز 8 سال در کاخ ‌سفید مانده بودند.

 

مکان: دلاور، آمریکا

منبع: آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.