مکان: آلمان و انگلیس/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش جماران، در حالی که همه پزشکان و کارشناسان مسائل بهداشتی در حال حاضر زدن ماسک را بهترین و ارزان‌ترین راه برای مقابله با گسترش بیماری کرونا می ‌دانند، خیابان‌ های برلین و لندن شاهد تظاهرات صد‌ها نفر از آلمانی و انگلیسی ‌هایی بود که به زدن ماسک اعتراض داشتند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات، با حمل دست نوشته‌ هایی مانند «ماسک همان پوزه بند است» و «ماسک زدن کار احمقانه‌ای است»، شعار‌هایی مانند «ماسک ‌ها را بردارید» سر دادند.

یک شهروند انگلیسی که در این تظاهرات حضور داشت، گفت: من گمان نمی ‌کنم این بیماری به اندازه ‌ای که دولت ما می ‌گوید مرگبار باشد و گمان می‌ کنم باید تلاش‌ ای بیشتری برای به دست آوردن واکسن انجام گیرد تا همه بتوانند واکسن بزنند و دیگر مجبور نباشیم ماسک بزنیم.

یک شهروند دیگر نیز گفت: ما به اینجا آمده ایم تا حق مردم سالارانه خود را اجرا کنیم، زیرا حق داریم که تجمع برگزار کنیم. من نگران سوق یافتن کشور به سوی استفاده اجباری از ماسک هستم، این بدن من است و اقدامی که انجام می‌گیرد مانند این است که یک باتری را در داخل بدن فردی جای بدهند بی آنکه رضایت وی را جلب کرده باشند.

شهروندی دیگر نیز دموکرات ‌ها را در این خصوص مقصر قلمداد کرد و مدعی شد که همه اینها برای ضربه زدن به ترامپ انجام می ‌گیرد و می‌ خواهند جهان غرب را با این کار فاسد کنند. 

در برلین نیز بیش از 20 هزار تن در مخالفت با محدودیت های مرتبط با کرونا در پایتخت آلمان با شعار «پایان پاندِمی، روز آزادی» دست به تظاهرات زدند. تظاهرات کنندگان نه از ماسک استفاده می کردند و نه به رعایت فاصله با یکدیگر توجه داشتند.

بیش از هزار مامور پلیس کوشیدند تظاهرات کنندگان را متفرق کنند، اما تلاش آنها با مقاومت تظاهرات کنندگانی که بسیاری از آنها نمادهای گروه های راست افراطی را حمل می کردند روبرو شد و به خشونت انجامید. بنا به گزارش پلیس برلین 18 مامور در این درگیری ها زخمی شدند که کار سه تن از آن ها به بیمارستان کشیده شد.

گفته می شود تظاهرات کنندگان از طرفداران راست افراطی بوده اند.

یک روز پس از آن که تظاهرات برلین به درگیری خشونت آمیز میان تظاهرات کنندگان و پلیس انجامید، وزیر اقتصاد آلمان در یک مصاحبه خبری تاکید کرد که موج دوم کرونا به آلمان بازگشته است و باید در زمینه رعایت مقررات و محدودیت ها شدت عمل بیشتری نشان داد.

 

anti-mask-protesters-march-in-london-after-govt-expands-face-mask-orders

5f257474203027324637fecd

5f256beb85f540253a1868ca

download

 

 

مکان: آلمان و انگلیس

منبع: خبرگزاری فرانسه 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.