مکان: مسکو، روسیه/ منبع: سرویس مطبوعاتی کرملین

 

به گزارش جماران، امروز 24 ژوئن در میدان سرخ مسکو رژه پیروزی برگزار شد.

بزرگترین رژه نظامی روسیه همزمان با هفتادوپنجمین سالگرد پیروزی در جنگ جهانی دوم، باحضور نظامیان روسیه و چند کشور هم‌پیمان در میدان سرخ مسکو برگزار شد.

ولادیمیر پوتین با تکان دادن دست و تبادل تبریک به بازماندگان جنگی خوش آمدگویی گفت.

«اسلان بژانیا» رئیس جمهور آبخازیا، «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس، رئیس جمهور قزاقستان، رئیس جمهور قرقیزستان، رئیس جمهور مولداوی، و رئیس جمهور تاجیکستان برای شرکت در مراسم رژه پیروزی وارد مسکو شده اند.

ولادیمیر پوتین اعلام کرد مردم شوروی بهای وحشتناکی را برای آزادی اروپا پرداخت کردند و دین و وظیفه ما این است که به خاطر داشته باشیم که بار اصلی مبارزه علیه نازیسم بر دوش مردم شوروی بود.

رئیس جمهور روسیه گفت که مردم اتحاد جماهیر شوروی جهان را از فاشیسم نجات دادند، غیرممکن است تصور کنید که اگر ارتش سرخ نبود چه اتفاقی برای جهان می افتاد.

مراسم رژه پیروزی هر سال در روز 9 مه (20 اردیبهشت ماه) برگزار می ‌شود، اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر دو ماهه و اعمال شدیدترین تدابیر ایمنی و بهداشتی برگزار می‌ شود.

برخی معتقدند برگزاری این مراسم در شرایط بهداشتی کنونی اقدامی غیرمسئولانه است.

در شهرهای روسیه در تاریخ 9 ماه مه، تنها رژه های هوایی و آتش بازی های به عنوان جشن در روسیه برگزار شد.

رژه پیروزی که بزرگترین رژه سالانه در روسیه به شمار می ‌رود، هر سال محل رونمایی از جدیدترین تسلیحات نظامی است و در رژه امسال 24 قبضه انواع تسلیحات نظامی سبک و سنگین در واحد‌های زمینی، دریایی و هوافضا برای نخستین بار به نمایش گذاشته شد.

این رژه شامل 234 واحد تجهیزات نظامی زمینی مدرن و تاریخی است. 23 نوع نمونه از خودروهای جنگی جدید و مدرن ارائه شده است. در بخش هوایی رژه 75 هواپیما شرکت دارند.

این رژه در آستانه برگزاری همه پرسی صورت می گیرد که می‌تواند به پوتین اجازه دهد تا سال 2036 قدرت را در اختیار داشته باشد.

همه پرسی که قرار است از فردا 25 ژوئن تا اول ژوئیه برگزار شود با هدف اصلاح قانون اساسی است که به پوتین اجازه خواهد داد دو دوره شش ساله دیگر رئیس جمهور شود. قانون اساسی در حال حاضر به پوتین اجازه نمی‌ دهد در پایان دوران ریاست جمهوری خود در سال 2024 بار دیگر در انتخابات شرکت کند.

طبق نظرسنجی صورت گرفته 67  تا 51 درصد مردم به اصلاحات قانون اساسی رای مثبت خواهند داد.

 

مکان: مسکو، روسیه

منبع:  سرویس مطبوعاتی کرملین

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.