مکان: آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، با ادامه بحران همه گیری ویروس کرونا در آمریکا و گسترش معضل بیکاری، هزاران نفر از کارگران این کشور که در منازل استیجاری اسکان دارند، در اقدامی اعتراضی، خواستار بخشودگی اجاره بهای منازل خود شدند.

کارگران مستاجر در محل «کراون هیتس» نیویورک به نشانه اعتراض، پارچه نوشته ‌هایی را از بالکن منازل خود به سمت خیابان‌ های مجاور آویزان کردند که در آنها خواسته شده است اجاره بهای دوران همه گیری کووید19 بخشیده شود.

 

building-tenants-hang-signs-from-their-roof-in

 

یکی از ساکنان این محله گفت شمار زیادی از کارگران به علت همه گیری ویروس کرونا و تعطیلی مراکز کسب و کار، بیکار شده اند و درآمدی ندارند.

وی گفت ما نمی‌توانیم اجاره بهای منازل خود را بپردازیم و تصمیم گرفته ایم به طور جمعی به این اعتراض ادامه بدهیم. تعویق اخذ اجازه بهای منازل استیجاری تا اواسط ماه ژوئن کافی نیست. باید اخذ اجاره بها از مستاجران لغو شود.

 

EW8guicWoAEuZZj

 

گروه‌های مدافع حقوق مستاجران در آمریکا در شهر‌های مختلف این کشور از نیویورک گرفته تا لس آنجلس، میلیون ‌ها نفر از مالکان را به خودداری از دریافت اجاره بها در این ماه میلادی تشویق می ‌کنند که این موضوع، مالکان را نگران کرده است.

 

as-sean-reilly-and-fellow-tenants-unfurled-banners

 

در حالی که موارد بیکاری مردم آمریکا رو به افزایش است، گروه ‌های مدافع حقوق مستاجران، تلاش ‌های خود را برای متقاعد کردن دولت به توقف دریافت اجاره و دریافت اقساط وام ‌ها به سبب آسیب دیدن اقتصاد از شیوع کرونا تشدید کرده اند.

این تلاش در رسانه ‌های اجتماعی با به راه افتادن هشتگ «دریافت اجاره را متوقف کنید»، برگزاری تجمعات اینترنتی و اعتراض‌ های فردی در داخل خودرو‌ها برای حفظ فاصله اجتماعی، آغاز شده است.

«آلکساندرا اوکاسیو کورتز» از نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: انجام این کار غیر ممکن نیست. اینطور نیست که ما نتوانیم این کار را انجام دهیم. ما به اندازه کافی سیاستمدارانی نداریم که خواست سیاسی داشته باشند که واقعا به مستاجران کمک کنند. 

 

مکان: آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.