براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت تا این ساعت، سه میلیون 401،351 مورد ابتلا به کرونا و 239،615 مورد فوت در جهان گزارش شده است و تعداد 1،083،816 نفر هم بهبود یافته اند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بر اساس آخرین آمار سازمان جهانی بهداشت، همه گیری ویروس کرونا همچنان در آمریکا پیشروی می ‌کند و شمار افراد آلوده به ویروس در آمریکا به 1,131,452 نفر رسید.

دانشگاه جانز هاپکینز هم اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته بیش از 2500 نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند و شمار کلی فوتی ها را به 65,776 نفر رساندند.

با وجود قرنطینه بیش از نیمی از جمعیت جهان در مجموع تاکنون 3,401,225 نفر از زمان ظهور این بیماری در ماه دسامبر به کرونا مبتلا شده اند.

 

Untitled

 

همچنین 239 هزار و 604 نفر در سراسر جهان براثر ابتلا به کووید19 جان باخته ‌اند. شمار بهبودیافتگان هم امروز به یک میلیون و 81 هزار و 676 نفر رسید.

اخبار مرتبط با شیوع کرونا را در بخش زیر می خوانیم:​

آخرین یافته دانشمندان:‌ ابتلای دوباره به کرونا ممکن نیست

دانشمندان کره جنوبی می گویند که یافته‌های آنها نشان می دهد فردی که از بیماری کووید19 بهبود یافته است بار دیگر به این بیماری مبتلا نمی شود.

محققان مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در کره جنوبی می گویند مواردی که به عنوان ابتلای دوباره به کرونا گزارش شده است در واقع به این دلیل بوده است که نتایج آزمایش ‌ها نادرست بوده ‌اند. به عبارت دیگر تست افرادی که گفته می شود برای بار دوم به کرونا مبتلا شده‌ اند به این دلیل مثبت گزارش شده است که آزمایش‌ ها قادر به تشخیص ویروس زنده از نمونه های بی ‌آزار و مرده کرونا در بدن فرد بهبود یافته نبوده ‌اند.

در کره جنوبی بیش از 10 هزار نفر به کرونا آلوده شده اند و تاکنون 245 نفر (2.3 درصد) جانشان را از دست داده اند که از میانگین جهانی 3.4 درصد مرگ کمتر است.

 

سازمان جهانی بهداشت از اعلام اضطرار بین المللی دفاع کرد

«تدروس ادهانوم» مدیر کل سازمان جهانی بهداشت جهانی بار دیگر از تصمیم سازمان متبوعش در زمان بندی و اعلام اضطرار بین المللی برای مقابله با کووید19 دفاع و تاکید کرد اعلام اضطرار بین المللی براساس مستندات علمی و شواهد کافی و لازم صورت می ‌گیرد و این موضوع در سازمان جهانی بهداشت در زمان مناسب صورت گرفته است.

وی افزود سازمان جهانی بهداشت درباره تاثیرات احتمالی این ویروس در کشور‌هایی که انتشارش در آنها شروع شده و نظام بهداشتی ضعیفی دارند، نگرانی ‌هایی جدی دارد. تست کردن، قرنطینه، دنبال کردن تماس ‌ها یا قرنطینه عمومی به تنهایی جوابگو نیستند. فاصله گذاری اجتماعی بسیار اهمیت دارد، در کنار آن رعایت بهداشت و تامین تجهیزات تنفسی و راهکار‌های دارویی برای کسانی که مبتلا شده اند نیز مهم است.

 

ممانعت از انتشار آمار قربانیان در فلوریدا

رئیس کمیسیون پزشکی فلوریدا اعلام کرد، مقامات ایالتی از آنها خواسته اند انتشار آمار تلفات کرونا را متوقف کنند.

این در حالی ست که پیشتر نشریه «تامپا بی تامیز» اعلام کرده بود که آمار واقعی تلفات کرونا در ایالت فلوریدا 10 درصد بیش از آمار اعلامی مقامات اداره بهداشت این ایالت است. این موضوع سبب شد که مقامات دولتی دستور دهند انتشار این فهرست متوقف شود.

 

افزایش مبتلایان به کرونا در ناو آمریکایی

فرمانده ناو هواپیمابر «تئودور روزولت» از افزایش تعداد مبتلایان به کرونا خبر داد. در بین خدمه ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا، 1 هزار 102 نفر همچنان به کرونا مبتلا هستند.

همچنین سه نفر نیز در بیمارستان تحت درمان قرار دارند.

پیش از این بیش از 4 هزار نفر از خدمه از ناو خارج شدند و حدود 700 نفر برای انجام وظایف خود در ناو باقی ماندند.

علاوه بر این بر اساس نتایج آزمایش تمامی پرسنل ناو «یو اس اس کید» نیروی دریایی از تایید  78 مورد ابتلا به کرونا خبر داد.

 

یک شرکت آمریکایی ترامپ را مسخره کرد

یک شرکت آمریکایی تولید کننده مواد ضدعفونی کننده در جدیدترین تبلیغات تلویزیونی خود با تمسخر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور - که به مردم توصیه کرده بود برای مقابله با کرونا، مواد ضدعفونی کننده را بخورند یا تزریق کنند - مردم را اکیدا از این کار برحذر داشت.

در بخشی از تیزر تبلیغاتی محلول ضدعفونی کننده سطوح شرکت «لایسول» گفته می ‌شود: آیا «جایی» هست که شما هرگز نباید از لایسول استفاده کنید؟ بله داخل بدن انسان. هرگز نباید لایسول را خورد یا تزریق کرد. هرگز. فرقی نمی‌ کند که چه کسی به شما می ‌گوید این کار صحیح است.

همزمان با این جمله اخیر‌‌، تصویر ترامپ نشان داده می‌ شود که اخیرا گفته است خوردن یا تزریق مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با کرونا مفید است.

 

درخواست هزاران کارگر ساکن نیویورک برای بخشودگی اجاره بهای منازل استیجاری

با ادامه بحران همه گیری کرونا در آمریکا و گسترش معضل بیکاری، هزاران نفر از کارگران این کشور که در منازل استیجاری اسکان دارند در اقدامی اعتراضی، خواستار بخشودگی اجاره بهای منازل خود شدند.

کارگران مستاجر در محل «کراون هیتس» نیویورک به نشانه اعتراض، پارچه نوشته‌ هایی را از بالکن منازل خود به سمت خیابان‌ های مجاور آویزان کردند که در آنها خواسته شده است اجاره بهای دوران همه گیری کووید19 بخشیده شود.

 

مجسمه ‌ها برای مقابله با کرونا ماسک زدند

موسسه هنر شیکاگو با هدف تشویق مردم ایلینوی به استفاده از ماسک، در اقدامی نمادین صورت مجسمه شیر در بیرون این مرکز را با ماسک پوشاند.

 

دولت آمریکا مجوز داروی رمدسیویر را برای درمان کرونا صادر کرد

رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد مقامات ناظر در آمریکا داروی ضد ویروس «رمدسیویر» شرکت گیلیاد را برای استفاده در بیماران آلوده به کرونا مجاز اعلام کردند.

مقامات بخش پزشکی آمریکا شواهدی را از یک آزمایش اعلام کرده اند مبنی بر این که رمدسیویر به بیمارانی که از جمله موارد جدی آلودگی به کووید19 بودند، در بهبود سریع تر کمک کرده است.

ترامپ حامی رمدسیویر به عنوان راهی احتمالی برای مهار همه گیری کرونا بوده است.

 

خروج شهروندان پرویی از خانه ‌ها برای تامین مخارج زندگی

بسیاری از شهروندان در پرو با وجود اجرای قرنطینه سراسری و شیوع کرونا همچنان برای تامین مخارج زندگی مجبور به ترک خانه های خود هستند.

این در حالی است که تعداد زیاد مراجعه به بیمارستان ها در پرو باعث شده است که نظام درمانی این کشور قادر به کنترل وضعیت در مراکز درمانی نباشد.

کارکنان بیمارستان ها مجبور هستند تا اجساد جان باختگان را در راهروها نگهداری کنند. کمبود ماسک هم باعث شده است که بسیاری از کارکنان بخش بهداشت و درمان مجبور شوند ماسک های خود را چند بار استفاده کنند.

از سوی دیگر کمبود تجهیزات پزشکی در پرو اعتراض برخی از کارکنان بیمارستان ها را برانگیخته است.

شیوع کرونا در پرو تاکنون جان 1124 را گرفته است. این در حالی است که تست کرونای بیش از 40 هزار نفر نیز در این کشور مثبت اعلام شده است.

 

شمار قربانیان کرونا در اروپا از 140 هزار نفر فراتر رفت

شمار جان باختگان کرونا در قاره اروپا از 140 هزار نفر گذشت.

آمارهای رسمی نشان می دهد که 75 درصد قربانیان کرونا در قاره اروپا در یکی از چهار کشور ایتالیا، انگلیس، اسپانیا و فرانسه جان خود را از دست داده اند. شمار افرادی که تست کرونای آنها در قاره اروپا مثبت اعلام شده است نیز به نزدیک به یک میلیون و 500 هزار نفر رسیده است.

اروپا تاکنون با ثبت مرگ 140 هزار و 96 نفر بیشترین خسارت جانی را در مقایسه با قاره های دیگر از شیوع کرونا دیده است. بالاترین میزان مرگ و میز بر اثر ابتلا به این ویروس در میان کشورهای اروپایی تاکنون در ایتالیا به ثبت رسیده است. بنا به آمار رسمی تاکنون 28236 نفر در این کشور جان خود را از دست داده اند.

انگلیس پس از ایتالیا بیشترین خسارت جانی را از شیوع کرونا دیده است. شمار جان باختگان در این کشور به 27510 نفر رسیده است. در اسپانیا و فرانسه نیز به ترتیب 24824، و 24594 نفر تاکنون جان باخته اند.

بسیاری از دولت های اروپایی در روزهای گذشته همزمان با کاهش آمار روزانه مبتلایان جدید به کرونا و جان باختگان بر اثر ابتلا به این ویروس برنامه ای زمان بندی شده برای لغو برخی محدودیت های وضع شده در راستای جلوگیری از شیوع کووید19 ارائه کرده اند.

بر همین اساس قرنطینه سراسری در فرانسه قرار است روز 11 مه (22 اردیبهشت) به پایان برسد. این در حالی است که دولت ایتالیا نیز در نظر دارد از روز 4 مه (15 اردیبهشت) محدودیت های قرنطینه سراسری در این کشور را کاهش دهد. اسپانیا نیز مانند فرانسه قصد دارد که کاهش محدودیت های قرنطینه را از روز 11 مه آغاز کند.

در مقابل دولت انگلیس هنوز برنامه زمان بندی خود برای کاهش محدودیت های وضع شده را اعلام نکرده است. بوریس جانسون قرار است هفته آینده «نقشه راه» دولتش برای پایان قرنطینه و محدودیت های وضع شده را اعلام کند.

 

اعتراض کادر درمانی پاریس به سیاست دولت

کادر درمانی پاریس از اینکه از آغاز شیوع کرونا در فرانسه تلاش آنها به چشم دولت نیامده است، معترضند.

پرسنل بیمارستان «سنت آنتوان» پاریس روز گذشته به خیابان آمدند و در حوالی بیمارستان تظاهرات کردند. پرستاران با راهپیمایی در خیابان ‌های اطراف بیمارستان با سر دادن شعار اعتراض خود را به دولت نشان دادند. 

 

کمک ‌های ترکیه برای مقابله با کرونا به فرانسه رسید

به دنبال درخواست «ناتالی گوله» سناتور فرانسوی، محموله 20 هزار عدد ماسک و 500 روپوش پزشکی اهدایی ترکیه وارد دپارتمان «اورن» فرانسه شد.

آنکارا تاکنون برای مقابله با کرونا به ایتالیا، اسپانیا، انگلیس و برخی دیگر از کشور‌ها کمک کرده است

 

سه هزار خدمه یک کشتی در آلمان قرنطینه شدند

مسئولان شرکت گردشگری «تی یو آی» آلمان اعلام کردند پس از مثبت اعلام شدن آزمایش کرونای یکی از سرنشینان یک کشتی کروز، همه 3 هزار خدمه این کشتی قرنطینه شدند.

مسئولان شرکت گردشگری تی یو آی آلمان اعلام کردند، همه 2899 نفر از خدمه کشتی کروز «مین شیف 3» متعلق به این شرکت را در داخل آن قرنطینه کردند.

این کشتی در بندر «کوکسهاون» آلمان در سواحل دریای شمال مستقر است.

 

تمدید محدودیت های اجتماعی در ایرلند

نخست وزیر ایرلند محدودیت ‌های اجتماعی کرونا را تا 18 مه تمدید کرد.

محدویت‌ های کرونایی که 28 مارس به اجرا درآمده بود پیشتر قرار بود سه شنبه پایان یابد.

 

مجارستان مرزهای خود را با شش کشور باز کرد

مجارستان اعلام کرد مرز‌های خود را برای مسافران تجاری شش کشور آلمان، لهستان، اسلواکی، جمهوری چک، اتریش و کره جنوبی باز می ‌کند.

اتباع مجاری نیز می ‌توانند برای انجام سفر‌های اقتصادی به این شش کشور سفر کنند.

وزارت بهداشت مجارستان اعلام کرد تاکنون 2863 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و از این تعداد 323 نفر جان باخته اند.

 

آمار مبتلایان به کرونا در اتریش به بیش از 15 هزار نفر رسید

براساس تازه‌ ترین اطلاعات وزارت بهداشت اتریش، شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به 15531 نفر رسیده است.

تا امروز 589 نفر نیز براثر ابتلا به کرونا در این کشور جان باخته اند.

 

افزایش 2 هزار نفری مبتلایان در ترکیه

وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرد که طی شبانه روز گذشته 2188 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند و در مجموع تعداد کل مبتلایان به 122،392 نفر رسیده است.

وزیر بهداشت ترکیه همچنین اعلام کرد طی 24 ساعت گذشته 84 نفر و در مجموع 3258 نفر در پی ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

کرونا یونان را در آستانه رکود اقتصادی دیگری قرار داد

یونان 10 سال پس از مواجهه با بحران بدهی ‌ها، در بحبوحه شیوع کرونا بار دیگر با تهدید رکود شدید اقتصادی روبرو است.

صنعت گردشگری یکی از مهمترین منابع درآمد یونان بوده که شیوع این ویروس به شدت به این بخش آسیب وارد کرده است.

دولت این کشور به تنهایی بین 8 تا 10 میلیارد دلار از درآمدش را در سال جاری میلادی از دست خواهد داد.

 

وزیر شهرسازی روسیه و معاونش هم کرونا گرفتند

یک روز پس از آنکه نخست وزیر روسیه از مثبت بودن نتیجه آزمایش کرونای خود خبر داد، «ولادیمیر یاکوشف» وزیر شهرسازی این کشور هم به کرونا مبتلا شد تا تعداد مقامات عالی رتبه در کرملین که در حال مبارزه با این بیماری فراگیر هستند به دو تن برسد.

تست کرونای «دمیتری ولکوف» معاون وزیر شهرسازی روسیه هم مثبت بوده است.

در همین حال یاکوشف وزیر شهرسازی اعلام کرده است که به تماس ‌های کاری خود ادامه خواهد داد.

شمار مبتلایان به کرونا در روسیه به 114،430 نفر رسیده  و تنها در شبانه روز گذشته 7933 نفر دیگر به کرونا مبتلا شده‌ اند و در مجموع 1169 تن دیگر نیز فوت کرده‌ اند.

 

هند قرنطینه را دو هفته دیگر تمدید کرد

هند برای مبارزه با انتشار کرونا، مدت زمان قرنطینه در کشور را دو هفته دیگر تمدید کرد.

از 4 مه، مدت زمان این قرنطینه (که از 24 مارس در هند اجرایی شد) دو هفته دیگر تمدید خواهد شد.

 

هشدار در مورد وقوع فاجعه ناشی از کرونا در افغانستان

بازرسی ویژه بازسازی افغانستان در گزارش جدید خود به کنگره آمریکا هشدار داد که به احتمال زیاد در ماه ‌های آینده افغانستان به دلیل شیوع گسترده  کرونا با یک فاجعه بهزیستی روبرو خواهد شد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت افغانستان تاکنون 2200 مورد ابتلا به کرونا شناسایی شده و حدود 64 نفر جان خود را از دست داده ‌اند.

 

شرایط قرنطینه در جمهوری آذربایجان برای یک ماه دیگر تمدید شد

ستاد عملیاتی ویژه هیات دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با کرونا اعلام کرد، رژیم قرنطینه ویژه در این کشور تا 31 مه(11 خرداد) تمدید می شود.

با این حال برخی  محدودیت های به کار گرفته شده لغو می شود و فعالیت نهادهای دولتی امور تامین اجتماعی،  واحدهای خرده فروشی، خدمات حقوقی، آرایشگاه ها، سالن های زیبایی و خدمات زیبایی، رستوران ها،  کافه و چایخانه‌ ها از 4 مه(15 اردیبهشت) جاری از سرگرفته خواهد شد.

در حال حاضر 464 نفر مبتلا به کرونا در جمهوری آذربایجان در بیمارستان های تخصصی این کشور تحت درمانند که وضعیت 15 نفر از آنها وخیم اعلام شده است .

 

افزایش آمار مبتلایان به کرونا در بوسنی و هرزگوین

بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به  کرونا در بوسنی و هرزگوین با شیب نسبتا تندی نسبت به هفته گذشته رو به افزایش است.

تعداد مبتلایان به کرونا در بوسنی و هرزگوین به 1756 نفر افزایش یافته و تعداد جانباختگان کرونا در این کشور نیز به 70 نفر رسیده است.

 

تمدید قرنطینه در سیرالئون

رئیس جمهور سیرالئون برای مبارزه با شیوع کرونا در این کشور فقیر در غرب آفریقا، بار دیگر از روز یکشنبه به مدت 3 روز قرنطینه اعلام می ‌کند.

سیرالئون در آماری رسمی شمار مبتلایان به کووید19 را 124 نفر اعلام کرد. از این تعداد 7 نفر جان باختند. مقامات این کشور ممنوعیت تردد بین مناطق و مقررات منع آمد و رفت شبانه را اعلام کرده اند. بستن مرز‌های زمینی، لغو پرواز‌های بین المللی و بستن مدارس از دیگر تدابیر اتخاذ شده در این کشور است.

 

موج مبتلایان به کرونا در سودان افزایشی شد

سودان امروز شنبه با افزایش غیر قابل کنترل تعداد مبتلایان به کرونا مواجه شد.

آزمایش 91 نفر دیگر در سودان امروز مثبت اعلام شد و 5 مبتلای دیگر جان باختند.

تاکنون شمار مبتلایان به کرونا در سودان به 533 و جان باخته ‌ها به 36 نفر و بهبود یافته‌ ها به 46 نفر رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.