مکان: کره شمالی/ منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نظر می رسد که تغییر در سبک لباس پوشیدن رهبر کره شمالی واکنش ها و سوالات فراوانی را در پی داشته است.

«کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی روز پنجشنبه که برای نظارت بر عملیات پرتاب دو موشک میان برد رفته بود، سبک سنتی لباسی که پدر و پدربزرگش رهبران پیشین کره شمالی آن را رعایت می‌ کردند،‌ ترک کرد و یک پالتوی بلند مشکی پوشید.

او چند روز پیشتر از پرتاب موشک در یک بازدید میدانی از تجهیزات نظامی با یک پالتوی روشن و پیراهنی آبی بیرون آمد.

 

5532317

 

سبک جدید لباس پوشیدن وی این سوال را در اذهان ایجاد کرده که آیا وی در صدد ترسیم تصویری منحصر به فرد از خود است یا خیر.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی بر این باور است چنین تغییری با توجه به آنکه کیم قدرتش را در کره شمالی تثبیت کرده، نشان دهنده آن است که وی در صدد آن است تا بگوید نمی‌ خواهد سبک رهبران پیشین حتی در شیوه لباس پوشیدن را ادامه دهد.

 

PYH2019112520280004200_P4

 

برخی تحلیلگران بر این باورند تغییر اخیر در پوشش رهبر کره شمالی ممکن است بیشتر ترجیح شخصی او باشد در حالی که نمی توان از برداشت‌ های سیاسی این اقدام نیز صرف نظر کرد.

کیم جونگ اون در دسامبر 2011 و پس از مرگ پدرش کیم جونگ ایل به قدرت رسید. سبک موهای او، مدل عینک اش، و طرز لباس پوشیدنش ابتدا شبیه پدر و پدربزرگش بود؛ کسانی که به دلیل مبارزه با استعمار ژاپن، و نقششان در بنیانگذاری ملی کره شمالی مقبولیت عمومی ویژه ای داشتند. 

اما در واقع رهبر کنونی کره شمالی سبک رهبری متفاوتی نسبت به پیشینیان خود به نمایش گذاشته و همان گونه که همگان شاهد بوده اند سعی کرده با آمریکا، چین و روسیه رابطه متفاوتی داشته باشد.

«کیم یونگ-هیون» استاد مطالعات کره شمالی در دانشگاه «دانگاک» می‌ گوید: کیم سعی دارد تا جایی که می‌ تواند چهره و فضای اطرافش را به شیوه خاص خودش ترسیم کند.

اما این سوال باقی است که آیا تغییر در نحوه لباس پوشیدن رهبر جوان کره شمالی ممکن است به تغییری بزرگ در سیاست خارجی و نظامی پیونگ یانگ منجر شود یا خیر.

این در شرایطی است که مذاکرات آمریکا - کره شمالی که در سال 2018 شروع شد، به بن بست رسیده است و کیم اعلام کرده واشنگتن فقط تا پایان سال جاری فرصت دارد تا با ارائه بسته جدیدی از پیشنهادات راه حلی برای برون رفت از وضعیت موجود ارائه کند.

کره شمالی اخیرا آزمایش موشکی جدیدی داشته است.

 

مکان: کره شمالی

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.