ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند کره شمالی پرتابه هایی نامشخص شلیک کرده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد به گفته گارد ساحلی ژاپن و ارتش کره‌ جنوبی، کره‌ شمالی امروز پنجشنبه دو پرتابه (احتمالا موشک) را به سمت دریایی بین شبه‌ جزیره کره و ژاپن شلیک کرد. این در حالی است که مذاکرات هسته ای بین پیونگ یانگ و واشنگتن با بن بست مواجه شده است.

رئیس ستاد مشترک کره‌ جنوبی در بیانیه‌ ای گفت: «کره شمالی بعد از ظهر پنجشنبه دو پرتابه ناشناسی را از استان «پیونگان جنوبی» در مرکز این کشور شلیک کرد.»

در این بیانیه همچنین آمده است که «ما در حال آماده باش و نظارت بر اوضاع در صورت شلیک های بیشتر هستیم.»

گارد ساحلی ژاپن نیز درباره این اقدام کره‌ شمالی احتمال داد که پرتابه‌ ها موشک باشند که در خارج از منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن فرود آمدند.

پیش از این کره شمالی بامداد 2 اکتبر (10 مهر) از یک زیردریایی دست‌ کم یک فروند موشک بالستیک شلیک کرده بود. توانمندی موشک مستقر در زیردریایی می تواند سبب تغییر توازن نظامی شود. پیونگ یانگ پس از این آزمایش در بیانیه‌ ای اعلام کرد که این موشک‌ ها برای دفاع در برابر هواپیماهای جنگی جدید و سلاح‌ های کره‌ جنوبی از جمله جنگنده‌ های پیشرفته اف-35 ضروری است.

از سوی دیگر گفت‌ و گوهای کره‌ شمالی با آمریکا در سطح کارشناسی درباره برنامه هسته‌ ای این کشور نیز 6 اکتبر (13 مهر) در «استکهلم» پایتخت سوئد بدون نتیجه متوقف شده بود.

«کیم میونگ گیل» مذاکره کننده ارشد هسته‌ ای کره شمالی در بیرون ساختمان سفارت کشورش در استکهلم گفته بود: «این مذاکرات پاسخگوی انتظارات ما نبود و در نهایت متوقف شد.»

«کیم جونگ اون» رهبر کره‌ شمالی، مهلت مذاکرات هسته‌ ای با واشنگتن را تا پایان سال تعیین کرده است و در بیانیه روز یکشنبه، یک مقام ارشد کره‌ شمالی گفت که اگر آمریکا این مهلت را نادیده بگیرد، اشتباهی برای این کشور است.

کره‌ شمالی، کشورهای آمریکا و کره‌ جنوبی را به ادامه دادن سیاست‌ های خصمانه از جمله برگزاری مانورهای مشترک نظامی متهم می‌ کند.

کره شمالی می گوید برای دفاع از خود در مقابل یک تهاجم احتمالی از سوی آمریکا به تسلیحات نیاز دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکنون طی چند بیانیه کاربرد فناوری موشک‌ های بالستیک در کره شمالی را ممنوع اعلام کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.