وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مذاکره با تلگرام مخفیانه نبوده است، تاکید کرد: مذاکرات با تلگرام با اطلاع دادستان وقت و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام گرفته است

به گزارش جماران، محمدجواد آذری جهرمی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با مذاکرات میان دولت و تلگرام در سال‌های گذشته، با تایید انجام این گفت‌وگو گفت: این مذاکرات مخفی نبوده و مسئولان مربوط به این حوزه در داخل کشور از انجام آن آگاه بودند.

وی با بیان اینکه در زمان دولت یازدهم مذاکراتی با تلگرام در حیطه رعایت الزامات فرهنگی کشور انجام شد، اظهار داشت: در پی این رایزنی‌ها، توافق‌هایی هم به دست آمد و تلگرام ملاحظات ما را در مورد کانال‌های غیراخلاقی یا کانال‌های مرتبط با تروریسم را لحاظ کرده است.

این عضو دولت تدبیر و امید در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا پهنای باند ویژه‌ای به تلگرام داده شده بود؟ تصریح کرد: این صحبت اشتباه است و پهنای باند ویژه‌ای در اختیار تلگرام قرار داده نشده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه مذاکرات با تلگرام با اطلاع دادستان و کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه انجام گرفته است، خاطرنشان کرد: مسئله با مذاکره با تلگرام، مسئله محرمانه و پوشیده‌ای نیست.

آذری جهرمی در خصوص رفع فیلتر توییتر نیز گفت: آنچه که در بررسی های انجام شده مشخص شد، فیلتر توییتر در کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه و در سال ۸۸ تصویب شده و ابلاغیه فیلتر توییتر به وزارت ارتباطات بر اساس این مصوبه بوده است. در سال ۹۶ بازپرس شهرستان مشهد دستور قضایی را به دادستان تهران ارسال و اعلام می کند که در بعضی موارد توییتر در دسترس است و چون دارای مسائل مجرمانه است، درخواست فیلتر توییتر را مطرح می‌کند.

وی افزود:  بازپرس مشهد صلاحیت محلی دارد و اظهار نظر او در حیطه شهر مشهد می تواند باشد.

 اینکه توییتر مزایا و معایبی دارد باید در کارگروه مطرح شود و به نظر می‌رسد جای طرح اینگونه دغدغه‌ها در جلسه کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.