مکان: تونس،تونس/ منبع: خبرگزاری رویترز

به گزارش جماران، انتخابات حساس و مهم پارلمانی تونس امروز یکشنبه آغاز شد.7 میلیون تونسی امروز رای خود را به صندوق ها می ریزند.

مراکز رای گیری درهای خود را امروز به روی رای دهندگان برای مشارکت در انتخابات پارلمانی تونس  باز کردند؛ انتخاباتی که شکل دولت آینده را در مرحله ای مشخص می کند که کشور شرایط اقتصادی دشواری را پشت سر می گذراند.

انتخابات پارلمانی تونس هچنین در میان دو دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود که دور نخست آن رقابت را محدود به دو شخصیت سیاسی جدید در صحنه کرد؛ امری که علامت سووال هایی درباره قدرت احزاب اصلی این کشور مطرح کرده است.ماه گذشته در دور اول انتخابات ریاست جمهوری تونس احزاب عمده از جمله حزب اسلامگرای میانه‌روی «النهضه» و حزب سکولار «ندای تونس» شکست خوردند.«نبیل قروی» یک سرمایه‌دار و صاحب شبکه‌ای تلویزیونی و «قیس سعید» دو نامزد دور دوم این انتخابات هستند. نبیل قروی به علت پولشویی در زندان به سر می‌برد.

این انتخابات سومین انتخابات پارلمانی در این کشور از زمان پیروزی انقلاب سال 2011 به شمار می رود؛ انتخاباتی که در سایه رقابت شدید میان شرکت کنندگان و نگرانی از پیامدهای نتایج دور نخست ریاست جمهوری بر رای دهندگان برگزار می شود.

در این انتخابات نزدیک به 15 هزار کاندیدا بر سر 217 کرسی در پارلمان رقابت می کنند.در این انتخابات احزاب، ائتلاف ها و مستقل های متنوع از چندین رویکرد سیاسی شرکت می کنند.

 

مکان: تونس،تونس

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.