مکان: امارات/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ های جهان در نخستین سفر خود به منطقه خلیج‌ فارس، وارد امارات متحده عربی شد و مورد استقبال مقامات این کشور قرار گرفت.

 

DyebY0kXgAEn4rU

 

«احمد الطیب» شیخ الازهر مصر نیز به امارات سفر کرده و با پاپ دیدار داشته است.

 

Dyd3ot0VsAApk5o

Dyajp2JXcAElGLk

 

در همین خصوص، الازهر در بیانیه ای تاکید کرد: شیخ احمد شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمان و پاپ فرانسیس در زمینه ایجاد روابط برادرانه عمیق مبتنی بر همگرایی ذهنی، ایمان عمیق به ارزش های انسانی برگرفته از ارزش های ادیان، تلاش برای تقویت پل های گفت و گو و همزیستی میان انسان ها موفق عمل کردند.

الازهر در این بیانیه که به مناسبت دیدار تاریخی میان شیخ احمد طیب و پاپ فرانسیس در ابوظبی صادر شده، عنوان کرد: رابطه میان الازهر و واتیکان در سال های اخیر شاهد حرکت بی سابقه ای بوده است که با تبریک شیخ احمد طیب به وی در زمان تصدی ریاست کلیسای کاتولیک آغاز شد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه از سرگیری روابط میان الازهر و واتیکان مرهون گام های مثبت و جدی واتیکان است که به وضوح نشان دهنده احترام به اسلام و مسلمانان است، آمده است: محور دیدار احمد طیب و پاپ، هماهنگی تلاش ها به منظور تقویت ارزش های صلح و ترویج فرهنگ گفت و گو، تسامح، همزیستی میان ملت های مختلف، حفظ انسان از خشونت، افراط، فقرو بیماری است به طوری که در زمینه سعادت بشریت، مبارزه با فقر و جهل و بیماری، بار سنگینی بر دوش نهادهای دینی نظیر الازهر و واتیکان است.

امروز یکشنبه امارات در حال برگزاری کنفرانس جهانی «برادری انسانی» در مسجد «شیخ زاید» در ابوظبی است و پاپ فرانسیس و شیخ الازهر از سخنرانان این کنفرانس هستند. «شیخ نهیان بن مبارک آل نهیان» وزیر تسامح امارات در مراسم افتتاحیه این کنفرانس گفت: این کنفرانس رویدادی چند فرهنگی است که نسبت به برادری و گفت و گو ترغیب می کند.

سفر پاپ به امارات چهار روزه است. گفته می شود که او روز سه شنبه در ورزشگاه زاید ابوظبی سخنرانی خواهد کرد وانتظار می رود که 120 هزار نفر در این سخنرانی حضور داشته باشند.

 

DydDC_uW0AAYjdv

DyajD5LWwAASpJf

DyajSg4X4AsqoKu

DyajMHDXgAA7Pq7

DyajGoJX4AAEQDO

DyebY0XWsAAg6sN

 

سفر پاپ به ابوظبی  در سایه جنگ یمن صورت می گیرد. پاپ فرانسیس در چندین نوبت جنگ در یمن را محکوم کرده است. با این حال مشخص نیست که آیا پاپ بطور عمومی یا در جلسات خصوصی با رهبران امارات درباره جنگ یمن صحبت خواهد کرد یا خیر.

قرار است پس از امارات، پاپ به ریاض سفر کند.

 

مکان: امارات

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.