به گزارش ایرنا، سردار سید یوسف مولایی روز پنجشنبه در نشست بصیرتی ویژه مداحان، شعرا و پیرغلامان اهل بیت (ع) که در سالن شهدای کانون بسیج جوانان سپاه استان البرز برگزار شد، افزود: برای درک وقایع اخیر دنیای اسلام بایستی به چند کلید واژه توجه و آن را به درستی تفسیر کرد.
وی «تفرقه» را یکی از این کلید واژه ها عنوان کرد و اظهار داشت: دشمنان با توجه به شرایط دنیای اسلام و اتحاد به وجود آمده در بین کشورهای اسلامی به این موضوع فکر کردند که باید روش تفرقه افکنی بین مسلمانان را در پیش بگیرند.
مولایی گفت: براین اساس دشمنان ، جنگ نظامی را با کشورهای اسلامی را عقلایی، قانونی و منطقی ندیدند زیرا هزینه زیادی بر آنها تحمیل می کرد.
وی افزود: دشمنان بهترین کار به جای درگیری بین غرب و اسلام را درگیری بین ملل مسلمان دانستند چرا که هزینه جنگ از جیب مسلمانان تامین می شود ضمن آنکه زیرساخت های کشورهای اسلامی نیز از بین می رود.
فرمانده سپاه البرز ادامه داد: اکنون کشوری مانند سوریه طی جنگ داخلی و تحمیلی تروریست ها ی تکفیری 2 هزار میلیارد دلار هزینه خسارت دیده است ضمن آنکه یمن هم به سرنوشت سوریه گرفتار است.
وی با بیان اینکه در کشورهای عراق، افغانستان و پاکستان نیز چنین وضعیتی وجود دارد، اظهار داشت: دشمن به این نتیجه رسیده که بهترین راه حل مسلط شدن به دنیای اسلام جنگ درون تمدنی است.
وی گفت: دشمنان بهترین راه تسلط بر منابع نفتی، انرژی و... در منطقه خاورمیانه را جنگ بین کشورهای اسلامی دانستند.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم افزود: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود از کلیدواژه، ظرفیت و پتانسیل «اختلاف و تفرقه» استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان برای جنگ بین مسلمانان از ابزار روز دنیا همچون تلویزیون بهره می برند، ادامه داد: فقط 14 تلویزیون در لندن به دست یک گروه شیعی است تا بر طبل تفرقه بکوبند.
مولایی در ادامه با اشاره به انجام برخی آئین غلط و انحرافی در هیات های مذهبی
بیان داشت: 90 درصد تاکیدات دشمنان بر اقدامات وحدت شکن خود ماست و ما عامل شده ایم که این اختلاف ایجاد شود و رژیم صهیونیستی و آمریکا از آن ها استفاده می برند.
فرمانده سپاه البرز گفت: حتی در کرج نیز از این دست اقدامات را دیده ایم به طوریکه نوحه خوانی را آوردند که به سراغ حرف های وحدت شکن رفت در حالیکه کرج و البرز با وجود قومیت ها و دیدگاه های مختلفی که درآن وجود دارد، خیلی حساس است.
وی افزود: مداحان و شعرا باید خط فکر مقام معظم رهبری را مدنظر قرار دهند و هر جا می گویند «وحدت» باید «وحدت» باشد و نباید وحدت شکنی کرد.
مولایی تاکید کرد که جامعه نیاز به توسعه و ترویج وحدت دارد و تربیون در دست شما مداحان است و هر کدام از شما اگر بتواند زمینه این ترویج و توسعه وحدت را فراهم کند مشکلات کشور حل می شود.
در این نشست بصیرتی تعدادی از شعرا و مداحان اهل بیت (ع) به اجرای برنامه پرداختند.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.