حمید احمدی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس آمار موجود واردات زنجان در سالجاری به 189 میلیون و 122 هزار دلار کاهش یافته است.
مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: این میزان واردات هرچند از نظر مالی کاهش داشته اما به لحاظ ارزش وزنی نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد 33 درصد رشد داشته است.
احمدی تاکید کرد: وزن کالای وارد شده از گمرک زنجان 239 هزار و 816 تن ثبت شده و در سال گذشته نیز وزن کالای وارد شده 180هزار و 191 تن ثبت شده بود.
وی خاطرنشان کرد: مقصد کالاهای وارداتی زنجان به ترتیب ارزش شامل ترکیه، آلمان، ایتالیا، چین، سوئیس، جمهوری کره، ازبکستان، بلژیک، بلاروس، گرجستان، روسیه، مصر، مجارستان، اردن، فنلاند، هند، ارمنستان، هلند، عراق و اتریش می شود.
این مسئول اظهار داشت: همچنین کشورهای تایوان، افغانستان، زیمباوه، تاجیکستان، دانمارک، فرانسه، لیتوانی، سوئد، تایلند، آذربایجان، جمهوری چک، لهستان، قزاقستان، غنا، ویتنام، قرقیزستان، امارات متحده عربی، رومانی و نروژ از دیگر کشورهایی به شمار می روند که کالا از آنها وارد می شود.
احمدی به انواع کالاهای وارداتی اشاره کرد و گفت: 10 نوع کالای صادراتی این استان به ترتیب ارزش شامل خاک روی، ماشین آلات صنعتی و قطعات آن، مصنوعات پلاستیکی، پارچه نبافته، نخ پلی آمید، ترانسفورماتور و تنظیم کننده ولتاژ، محصولات
فولادی، کاغذ کرافت، تیشو، پنبه حلاجی نشده و توتون سیگار می شود.
به گزارش ایرنا، براساس آمار موجود صادرات زنجان در سالجاری به 280 میلیون و 439 هزار دلار رسیده است.
در هشت ماه امسال درآمد این گمرک نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش یافت.
3216/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.