مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: روزنامه هیل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «جیم آکوستا» خبرنگار سی ان ان که ترامپ دو روز پیش دستور داده بود کاخ سفید مجوز ورودش را باطل کند، اکنون برای پوشش اخبار مربوط به سفر رئیس جمهور به فرانسه، در پاریس به سر می برد.

پس از اینکه رئیس جمهور آمریکا و همسرش ملانیا برای سفر به پاریس واشنگتن را به مقصد پایگاه «اندروز» ترک کردند، آکوستا هم عکسی را از خودش مقابل برج ایفل در پاریس در توییترش منتشر کرد.

 

Untitled

 

کاخ سفید به سوالات در مورد پوشش خبرها از پاریس توسط آکوستا واکنشی نشان نداده است.

لغو مجوز ورود جیم آکوستا به کاخ سفید پس از آن اتفاق افتاد که دونالد ترامپ در سخنرانی پس از اعلام نتایج انتخابات میان‌ دوره‌ ای کنگره آمریکا با وی وارد درگیری لفظی شد و او را فردی «بی ادب» خواند.

 

9908e718-264b-4f06-b0bd-ee2f7af9c2e8-AFP_AFP_1AN65D

 

پس از لغو مجوز ورود آکوستا به کاخ سفید، ترامپ با بیان اینکه لغو مجوز این خبرنگار به درخواست وی نبوده گفت که این مساله می‌ تواند در مورد دیگر خبرنگاران نیز تکرار شود. ترامپ که پیش از سفر خود به پاریس به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌ داد، افزود: «کاخ سفید مکان مقدس و ویژه‌ ای است. باید به کاخ سفید احترام گذاشت. باید به رئیس جمهور احترام گذاشت. آکوستا به سارا سندرز نیز بی‌ احترامی کرده است.»

همزمان کمیته حفاظت از خبرنگاران نیز از دولت آمریکا خواسته تا مجوز ورود جیم آکوستا به کاخ سفید را صادر کند. در بیانیه این کمیته آمده است: «خبرنگاران باید بتوانند بدون واهمه به وظایف خود عمل کنند. امیدواریم که ترامپ به تحقیر خبرنگاران پایان دهد. این وضعیت در عین حال برای امنیت خبرنگاران مشکل‌ ایجاد می‌ کند.»

 

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: روزنامه هیل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.