روزنامه آمریکایی از رکورد جدید دروغ‌ ها و اظهارات گمراه کننده ترامپ در صحنه سیاسی این کشور خبر می‌ دهد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشت: «دونالد ترامپ» در طول 601 روز فعالیت خود در کاخ سفید حدود 5 هزار دروغ گفته است.

واشنگتن‌ پست که یک پایگاه داده برای رصد دروغ ها و اظهارات نادرست رئیس‌ جمهور آمریکا ایجاد کرده، گزارش داد با تازه ترین سخنرانی ترامپ در هفته گذشته، او آمارهایش را جابجا کرده و رکورد تازه‌ ای به نام خود ثبت کرده است.

در سخنان ترامپ که روز جمعه مطرح شد، 125 مورد دروغ و اظهار نظرهای نادرست وجود داشته است. مجموع سخنانی که ترامپ در این روز مطرح کرده حدود 120 دقیقه بوده است. این رکوردی تازه برای دروغگویی ترامپ، تنها در یک روز محسوب می‌ شود و البته رکورد او را هم از زمان برگزاری مراسم تحلیفش تا به آن روز جابجا کرده است.

به جز آن روز، متوسط دروغ های او در هر روز 32 مورد در هر روز برآورد شده است.

روز قبل هم 74 مورد سخنان دروغ، نادرست یا گمراه‌ کننده در پایگاه داده واشنگتن‌ پست به نام ترامپ ثبت شده بود که اکثر اظهارات این روز در سخنرانی ترامپ در جمع هوادارانش در «مونتانا» مطرح شده است.

زمانی که روزنامه واشنگتن ایجاد این پایگاه را برای بار نخست آغاز کرد، در 100 روز نخست ریاست جمهوری دروغ ها و اظهارات نادرست او به طور میانگین 4.9 در هر روز بود. او در 10 ژانویه یعنی 8 ماه پیش، 2000 مورد را رد کرد.

پنج هزارمین مورد اظهار نظر نادرست و گمراه کننده یعنی آخرین و تازه ترین مورد دروغ او، به توئیتی از سوی ترامپ باز می گردد که او در مورد «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تبانی با روسیه در انتخابات 2016 منتشر کرده بود. در این توییت آمده بود: «تبانی با روسیه، تنها اتهامی از سوی دموکرات ها به دلیل شکستشان در انتخابات است!»

در حدود 140 مناسبت مختلف رئیس جمهور به طور نادرست ادعا کرده که تحقیقات روسیه «فریبکاری» است؛ این در حالی است که اطلاعات در مورد این پرونده توسط جامعه اطلاعاتی آمریکا جمع آوری شده و در گزارش طبقه بندی نشده ای منتشر شده و آژانس ها یاطلاعاتی می گویند در مورد صحت آن «بسیار اطمینان» دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.