مکان: اسکاتلند، ادنبره/ منبع: خبرگزاری رویترز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، ده ها هزار نفر از مردم اسکاتلند با برگزاری تظاهرات بزرگی در خیایان های ادنبره خواستار استقلال اسکاتلند از انگلیس شدند. ملی گراهای اسکاتلند می گویند که مساله استقلال و جدایی از انگلیس در پی تلاش لندن برای خروج از اتحادیه اروپا قوت گرفته است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات پرچم های بزرگ اسکاتلند با خود داشته و در پارکی در نزدیکی ساختمان پارلمان اسکاتلند تجمع کردند.

همچنین حزب ملی گرای اسکاتلند که جدایی از انگلیس را تأیید می کند و نزدیک به نیمی از کرسی های پارلمان را در اختیار خود دارد کنگره سالیانه خود را امروز یکشنبه آغاز می کند.

اسکاتلندی ها در همه پرسی ماندن در اتحادیه اروپا در سال 2016 با فاصله آرای زیادی رای  به ماندن دادند لیکن انگلیس رای به خروج از عضویت در این اتحادیه داد.

همچنین در همه پرسی استقلال در سال 2014 هواداران ماندن در انگلیس با فاصله ده درصد پیروز شدند.

بنابر این گزارش، بیشتر نظر سنجی ها نشان می دهد تأیید مردمی استقلال اسکاتلند از انگلیس همچنان در سطح همه پرسی سال 2014 یعنی 45 درصد است به رغم آن که نظرسنجی هایی که اخیرا صورت گرفته نشان می دهد تأیید جدایی از انگلیس بیشتر شده است و این نشان دهنده نارضایتی از جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا است.

 

مکان: اسکاتلند، ادنبره

منبع: خبرگزاری رویترز

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.