گزارش جی پلاس؛

فواید جالب برنج قهوه‌ای برای مغز

محققان دریافتند که برنج قهوه‌ای مانع از پیشرفت زوال عقل می‌شود و می‌تواند روند اختلال شناختی را کاهش دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس، محققان ژاپنی دریافتند که برنج قهوه‌ای می‌تواند مانع از پیشرفت زوال عقل شود. این ماده غذایی حاوی مواد مغذی و ترکیبات محافظ در برابر پیشرفت بیماری زوال عقل عمل می‌کند. از آنجایی که هضم برنج قهوه‌ای دشوار است، بدن قادر به جذب مناسب نیست؛ به همین دلیل، محققان به دنبال بهبود کیفیت هضم و جذب این ماده غذایی توسط بدن هستند.

آنها برای این کار، برنج قهوه‌ای را تحت فشار 600 مگاپیکسل قرار دادند تا برنج قهوه ای با فشار بالا تولید شود. سپس، این برنج را به نمونه‌های موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به آلزایمر خوراندند تا تأثیر آن را بررسی کنند. آنها سپس حافظه فعال موش‌ها را در شروع درمان و یک ماه بعد از آن آزمایش کردند. محققان شرایطی را فراهم کرده بودند که موش‌ها  بتوانند آزادانه به مدت 8 دقیقه در پیچ و خم‌ها حرکت کنند.

تحقیقات نشان داد در موش‌هایی که با برنج قهوه‌ای تحت فشار مورد مطالعه قرار گرفتند در مقایسه با موش‌هایی که با گندم تغذیه می‌شدند، میزان آمیلوئید بتا کم‌تر بود. تولید این ماده یکی از عوامل اولیه ایجاد بیماری آلزایمر به شمار می‌رود. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که برنج قهوه‌ای پرفشار اختلال شناختی را با کاهش میزان آمیلوئید بتا تا حد زیادی بهبود می‌بخشد.

درمان موش‌های بیماری که عملکرد حرکتی بهتری از خود نشان داده‌ و از برنج قهوه‌ای تغذیه کرده‌اند، باعث پیشگیری از پیشرفت زوال عقل در آنها شده است. در واقع، بهبود عملکرد شناختی و کاهش میزان آمیلوئید بتا در مغز به دنبال مصرف برنج قهوه‌ای مانع از شروع بیماری آلزایمر و سایر انواع زوال عقل می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید