جی پلاس/ بر اساس آخرین یافته محققان:

احتمال زوال عقل در مجردها 60 درصد بیش از متاهلین است!

یافته های تحقیات جدید نشان داد که زندگی متاهلی و روابط نزدیک با همسر حدود 60 درصد خطر ابتلا به بیماری های ناخوشایند مغزی مانند زوال عقل و آلزایمر را کاهش می دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار سرویس سبک زندگی جی پلاس؛ اکسپرس نوشت: متاهل ماندن و روابط عاشقانه با همسر خطر ابتلا به زوال عقل را تا حدود 60 درصد کاهش می دهد. در عوض، درصد ابتلا به بیماری ناخوشایند مغزی مانند  آلزایمر در بین افراد مجرد حدود 35 تا 44 درصد افزایش می یابد.

 شیوه زندگی سالم زوج ها در مقایسه با کسانی که تنها بودند و تعامل اجتماعی روزانه ازجمله علل است.

محققان دانشگاه لوهوربورو به مدت شش سال شیوه زندگی 6 هزارو 777 نفر را که بین 52 تا 90 سال سن داشتند، تحت نظر و بررسی داشتند.  آنها می خواستند ببینند آیا ارتباط معناداری بین حفظ روابط نزدیک افراد و شرایط مختلف دیگر وجود دارد. درمیان این گروه حدود 220 نفر به زوال عقل دچار شدند.

couple-1111983

" پرفسور ایف هوگرورست" سرپرست مطالعه، می گوید که مطالعات نشان داد که مردان متاهل نسبت به مردان مجرد، به طور متوسط شیوه زندگی سالمتری را تجربه می کنند. متاهل ها از رژیم غذایی سالم تر و بهتر برخوردارند ؛ الکل و سیگار کمتری مصرف می کنند و همچنین مرتبا چک آپ می کنند.افراد مجرد قطعا برای پیشگیری از مبتلا شدن به زوال عقل نیاز به کمک دارند و ازدواج نکردن هم خطر ابتلا به زوال عقل را تا دو برابر افزایش می دهد.

از سوی دیگر، داشتن روابط نزدیک عاطفی و صمیمی بین زوجین  به طور جداگانه، عاملی است که  خطر را کاهش می دهد.

ایف هوگرورست می گوید در مورد خطرات انزوای اجتماعی چیزی به دست نیاورده ایم اما احساس تنهایی در فرد مجرد تا 44 درصد ریسک ابتلا را افزایش می دهد.

این پرفسور همچنین افزود: ما موجودات اجتماعی هستیم و کاهش استرس از طریق حمایت های اجتماعی بیش از بیش اهمیت خود را نشان داده است. تنها بودن، هم با افسردگی همراه است و از طرفی دیگر با بیماری زوال عقل.

dementia-1111984

 

 

دیدگاه تان را بنویسید