گزارش جی پلاس؛

شاسی بلند زیبا و تمام برقیِ «کیا» معرفی می شود + مشخصات و تصاویر

کمپانی خودروسازی «کیا» به دنبال آن است تا خودروی مدل «نیرو» که پیش از این تولید شده بود را به گونه‌ای تغییر دهد که به صورت تمام الکترونیک کار کند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی‌پلاس؛ خودروی هیبریدی کامپکت کراس اوور «نیرو»، یکی از مدل‌های شرکت «کیا موتورز» است که در سال 2016 تولید شد. این خودرو اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس در ماه سپتامبر رونمایی شد. در تولید آن، از گیربکسی کوتاه استفاده کرد.

مدل تولید شده جدیدی که قرار است از آن روانه بازار شود شباهت زیادی به طرح کانسپتی دارد که اوایل امسال در نمایشگاه CES به نمایش گذاشته شد. این خودرو در صورت الکتریکی شدن، با هر بار شارژ قادر است تا بیش از 450 کیلومتر را طی کند. این خودروی الکتریکی با توجه به مشبک‌های کاملا بسته‌ رادیاتور، مصرف کم‌تر هوا و چراغ‌های استاندارد LED در طول روز، نسبت به دیگر مدل‌های کیا متمایز شده است.

kia-niro-ev-production-2

«نیرو» به عنوان یک خودروی الکتریکی، نسبت به مدل هیبریدی آن نیز متفاوت است و قوس چرخ‌ها در آن بیشتر و بدنه آن براق‌تر شده است. در واقع، با این ویژگی‌هایی که اشاره شد، باید منتظر طراحی ظاهر تازه‌ای از مدل جدید باشیم.

«کیا» قرار است در خودروهای تولید شده بعدی نیز از قابلیت الکتریکی بودن «نیرو» استفاده کند. نیروی الکتریکی به کار رفته در مدل «نیرو» از یک باتری 64 کیلووات ساعت است که تا بیش از 450 کیلومتر را می‌توان با آن طی کرد یا از یک بسته کوچک‌تر باتری 39.2 کیلووات ساعت استفاده می‌شود که با این مقدار می‌توان تا 240 کیلومتر را طی کرد.

کمپانی «کیا» در نظر دارد در نیمه دوم سال 2018 از مدل الکتریکی خودروی «نیرو» رونمایی کند.

kia-niro-ev-production-3

 

دیدگاه تان را بنویسید