قیمت و مشخصات فنی تویوتا یاریس GRMN‌

کمپانی خودروسازی ژآپنی تویوتا با حضور در نمایشگاه خودرو فرانفورت از هاچ بک قدرتمند تویوتا یاریس GRMN‌ پرده برداری کرد. در ادامه با مشخصات فنی و قیمت این محصول بیشتر آشنا شوید.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تویوتا یاریس به تازگی صاحب یک نسخه ویژه و پرقدرت به نام GRMN‌ شده است تا بتواند در بازار مملو از خودروهای هاچ بک قدرتمند، به رقابت بپردازد. تویوتا این اتومبیل را با خود به نمایشگاه خودرو فرانکفورت آورد و از آن رسما پرده برداری کرد.

تویوتا یاریس GRMN‌

 

تویوتا یاریس GRMN‌ مختص مسابقات اتومبیلرانی تولید می‌شود

در واقع تویوتا یاریس GRMN مدلی الهام گرفته شده از نسخه‌ی مخصوص مسابقات رالی یاریس است. GRMN را باید بازگشت شکوهمندانه این کمپانی ژاپنی به کلاس هاچ بک‌های پرقدرت دانست. نکته جالب اینجاست که تنها 400 دستگاه از آن به تولید خواهد رسید که 100 دستگاه آن نیز مختص بازار بریتانیا است. تویوتا برای نخستین بار از این محصول در نمایشگاه ژنو 2017 پرده برداری کرد. گرمن (که جهت حضور در مسابقه GAZOO Racing Masters به تولید می‌رسد) یک خودرو هاچ بک قدرتمند است. مدل اصلی آن نیز بیش از یک دهه است که به فروش می‌رسد و نزد مشتریان آسیایی و اروپایی خود از محبوبیت بالایی برخوردار است.

تویوتا یاریس GRMN‌
تویوتا یاریس GRMN‌
 

قیمت

بهای این خودرو از 26 هزار و 295 پوند آغاز می‌شود که به طور قابل توجهی از رقبای خود نظیر رنو کلیو RS،‌ پژو 208 GTI و همچنین اوپل کورسا OPC گران‌تر است. قیمت این اتومبیل‌های مذکور چیزی بین 20 الی 22 هزار پوند است. علاوه بر این‌ها، ما انتظار داریم قیمت فورد فیستا ST جدید نیز کمتر از 20 هزار پوند در نظر گرفته شده باشد.

تویوتا یاریس GRMN‌

از 31 اکتبر رزرو آنلاین خودرو هاچ بک تویوتا یاریس GRMN به حالت فعال در خواهد آمد، اما اگر جزو ثبت نام کنندگان پیش از تاریخ 27 سپتامبر باشید، شانس آن را خواهید داشت تا این اتومبیل را در پیست سیلورستون برانید.

مشخصات فنی

یک پیشرانه 1.8 لیتری سوپرشارژر بنزینی با توان تولید 209 اسب بخار در زیر بدنه‌ی زیبای این هاچ بک قدرتمند جای گرفته است. نیروی تولیدی توسط موتور این خودرو نیز به وسیله یک گیربکس 6 سرعته دستی به چرخ‌ها منتقل خواهد شد. شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت گرمن در حدود 6.3 ثانیه است و حداکثر سرعت آن نیز 230 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است. از دیگر تغییرات اعمال شده در این نسخه برای ارائه عملکردی قدرتمندانه‌تر می‌توان به دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، سیستم تعلیق کم ارتفاع تر، میله‌های لغزش و ترمزهای بزرگتر اشاره کرد.

ما انتظار داریم در بهار سال 2018 میلادی، نخستین نمونه‌های تولید شده از تویوتا یاریس GRMN‌ به دست خریدارانش برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید