آینده کره زمین چگونه خواهد شد؟

شاید هیچ پاسخ مشخصی برای آنچه که در چند میلیارد سال آینده بر سر کره زمین خواهد آمد وجود نداشته باشد، اما نظرات و حقایق متعددی در خصوص سرنوشت سیاره مان، انسان ها و منظومه شمسی در این مدت زمان مطرح است.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، قطعا بسیاری از این نظریات از قطعیت کافی برخوردار نیستند و نمی توانند مشخص کنند که انسان ها تا چه مدت دیگر به بقای خود ادامه خواهند داد. اما تعداد زیادی از این واقعیت ها نیز کاملا توسط علم تایید شده هستند. 


به عنوان مثال، در یک میلیون سال آینده، ستاره ی Betelgeuse پس از انفجاری که حتی در طول روز با چشم غیرمسلح قابل رویت خواهد بود، به یک ابرنواختر تبدیل می شود. در 250 میلیون سال آینده، تمامی قاره های موجود بر روی کره زمین دوباره به هم می پیوندند و آنچه بسیاری Pangea Ultima می نامند را تشکیل می دهند.


قطعا یکی از جالب ترین و نامشخص ترین پرسش ها این است که چه بر سر انسان ها خواهد آمد. اگر انسان بتواند 20 هزار سال دیگر دوام آورد، فقط یکی از کلمات موجود در زبان ها در حال حاضر با کلمات مورد استفاده در آن زمان مشابه خواهد بود. پس از دو میلیون سال، اگر توانسته باشیم زندگی را در سیارات دیگر آغاز کنیم، انسان هایی که نخستین بار زندگی بر روی آن سیارات را آغاز کردند، به گونه هایی تبدیل شده اند که کاملا با سایرین متمایز هستند.


مهم این است که تفاوتی ندارد که ما چگونه با یکدیگر زندگی کنیم، زمین به حیات خود ادامه خواهد داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید