سامسونگ و تصمیم به توقف تولید دوربین!

به نظر می رسد سامسونگ از خط تولید دوربین خود همچون سایر محصولات راضی نیست!

لینک کوتاه کپی شد

علاقه‌مندان به خبرهای دنیای عکاسی حتماً به خاطر دارند که در سال 2015 میلادی، زمزمه هایی مبنی بر تصمیم احتمالی کمپانی سامسونگبرای پایان دادن به تولید دوربین های دیجیتال خود در فضای وب منتشر شده بود که البته در آن زمان، این شرکت هرگونه شایعه در این رابطه را تکذیب و عنوان کرد که در حال حاضر این کسب و کار همچنان پا بر جا باقی خواهد ماند.

 

اما امروز خبرهای جدیدی از منابع خبری کره ای به دست آمده که خلاف این ادعا را ثابت می کند. بر اساس گزارش The Investor، یکی از مقامات کمپانی سامسونگ که خواست نامش فاش نشود، در گفت و گویی با این وب سایت عنوان کرد که سامسونگ دیگر هیچ گونه دوربین دیجیتالی را تولید و به بازار عرضه نخواهد کرد، اما همچنان این کسب و کار را با تولید محصولی جدید که از تکنولوژی دوربین ها بهره خواهد برد، ادامه خواهیم داد.

 

با این حساب، می توان این چنین پیش بینی کرد که دیگر شاهد عرضه دوربینی دیجیتال از سوی سامسونگ نخواهیم بود اما در آینده ای نه چندان دور، محصول دوربین محور جدیدی از سوی مهندسان این کمپانی کره ای روانه بازار خواهد شد که البته هنوز هیچ اطلاعاتی از آن به بیرون درز نکرده است.

 

اگرچه سامسونگ پیش‌تر هرگونه شایعه در این رابطه را رد کرد، اما شواهد موجود چیز دیگری را نشان می دهند به عنوان مثال اخیراً این شرکت، علاوه بر کنار کشیدن خود از برخی بازارها، روند تولید چند مدل از دوربین های دیجیتال خود را متوقف کرد که همین مساله می تواند گواه مستدلی بر این ادعا باشد.

 

این مقام ناشناخته از سامسونگ در ادامه افزود:

 

سامسونگ دیگر یارای رقابت با کمپانی های رقیب را ندارد و عرضه گوشی هایی مجهز به دوربین های قدرتمند نیز فروش محصولات این شرکت را تحت الشعاع خود قرار داده است. در این بازاری که حتی حال و روز شرکت های بزرگی همچون کانن و نیکون که سابقه شان به بیش از 100 سال نیز می گذرد، تعریف چندانی ندارد دیگر تولید دوربین های دیجیتال توسط سامسونگ هیچ توجیه منطقی نخواهد داشت و از اتخاذ این تصمیم نباید زیاد تعجب کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید