تقویت تمرکز و کاهش اضطراب با ترکیب کاکائو و کافئین

بسیاری از افراد اثرات مطلوب قهوه را به صورت شخصی تجربه کرده‌اند اما اکنون نتایج یک بررسی علمی نشان می‌دهد که ترکیب کردن کاکائو و قهوه می‌تواند نتایج بسیار بهتری ارایه دهد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، محققان در این مطالعه اثرات مصرف کاکائوی دم شده را روی انگیزه افراد برای انجام فعالیت‌های شناختی، توجه و احساس خستگی، انرژی و اضطراب بررسی کردند. این مطالعه به روش Double Blind انجام شده است. آزمایش کور یا چشمی (Blinded Experiment) یک آزمایش علمی که افراد شرکت کننده در آن از داشتن اطلاعاتی که منجر می‌شود به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه به سمتی متمایل شوند، منع می شوند. زمانی که شرکت کننده و تست گیرنده هر دو در جریان این اطلاعات قرار نداشته باشند تست Double Blind نامیده می شود.

 

مطالعه Double-blind این تیم حدود یک سال طول کشیده وشامل استفاده از کاکائو، کافئین بدون کاکائو، کاکائو همراه با کافین و یک شبه دارو بیدون کاکائو یا کافئین بوده است. از شرکت کنندگان درخواست می‌شد که پس از خوردن نوشیدنی‌های گرم خود تست‌های مختلفی را انجام دهند تا محققان بتوانند فعالیت های شناختی و حالات آنها را ارزیابی کنند. برای مثال شرکت کنندگان حروف مختلفی را روی یک نمایشگر می‌دیدند و باید زمانی که Xs پیش از As ظاهر می‌شد، آن را تشخیص می‌دادند. آنها هم چنین باید عملیات ریاضی منها کردن را انجام می‌دادند.

 

کاکائو جریان خون را در مغز افزایش می‌دهد که موجب تقویت ادراک و توجه می‌شود، کافئین نیز در صورت مصرف شدن به صورت تکی اضطراب را افزایش می‌دهد. اضافه کردن کاکائو به کافئین می‌تواند اثرات اضطرابی آن را کاهش داد. به این ترتیب ترکیب این دو ماده برای افرادی که تقویت تمرکز نیاز دارند بسیار مفید است.

 

دیدگاه تان را بنویسید