شکایت از تیک تاک به دلیل گمراه کردن والدین

دادستان کل ایالت آیوا آمریکا از تیک تاک شکایت و این شرکت را به گمراه کردن والدین درباره دسترسی فرزندانشان به محتوای نامناسب در اپ مذکور متهم کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از رویترز، برنا بیرد دادستان کل ایالت آیوا در شکایت ثبت شده تیک تاک و شرکت مادر آن (بایت دنس) را به دروغگویی درباره رواج محتوای نامناسب در این پلتفرم از جمله مواد مخدر، هرزنگاری ، الکل و غیره متهم کرده است. او در این باره می گوید: تیک تاک به والدین اطلاع رسانی نکرده است. اکنون زمان آن رسیده که نشان دهیم تیک تاک کودکان را در معرض محتوای نامناسب مانند هرزنگاری، خود آزاری، مصرف داروهای مخدر غیرقانونی و غیره قرار می دهد.

ایالت آیوا این پلتفرم چینی را به کلاهبرداری از مشتریان متهم کرده و خواستار جریمه مالی و دستوری است که تیک تاک را از فعالیت های فریبکارانه و غیرعادلانه منع می کند.

از سوی دیگر تیک تاک اعلام کرده این صنعت اقدامات ایمنی برای کاربران جوان از جمله کنترل های والدین و تعیین محدودیت زمان استفاده برای کاربران زیر 18 سال را فراهم کرده است. در بیانیه شرکت آمده است: ما به مقابله با چالش های وسیع متعهد هستیم و همچنان به ایمنی جامعه اولویت می دهیم.

این اقدام جدیدترین شکایت یک ایالت آمریکایی علیه تیک تاک و شبکه های اجتماعی دیگر است که هم اکنون با فشار از سوی رگولاتورهای سراسر جهان روبرو هستند تا از کودکان در برابر محتوای مخرب محافظت کنند.

ایالت های دیگر از جمله آرکانزاس و یوتا نیز شکایت های مشابهی ثبت کرده اند.

«شو زی چو» مدیر ارشد اجرایی تیک تاک از جمله مدیران شبکه های اجتماعی است که قرار است 31 ژانویه در مقابل کمیته قضایی سنا درباره سواستفاده جنسی آنلاین از کودکان شهادت دهند.

 

دیدگاه تان را بنویسید