جریمه تیک تاک به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان

تیک تاک به دلیل نقض مقررات مرتبط با اطلاعات کودکان در اتحادیه اروپا ۳۴۵ میلیون یورو جریمه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در بیانیه کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند آمده است که ثبت نام کودکان در پلت‌فرم تیک‌تاک به گونه‌ای صورت گرفته که حساب‌های کاربری آن‌ها به طور پیش فرض عمومی تعریف شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ اتحادیه اروپا روز جمعه شبکه اجتماعی تیک‌تاک را به دلیل «نقض مقررات عمومی حفاظت از داده» در پردازش اطلاعات افراد زیر سن قانونی ۳۴۵ میلیون یور جریمه کرد.

کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند در اقدامی به نمایندگی از اتحادیه اروپا این مجازات را اعمال کرده و در بیانیه‌ای مطبوعاتی یادآور شده است که شبکه اجتماعی تیک‌تاک ضمن پرداخت ۳۴۵ میلیون یورو جریمه، باید فعالیت‌ها و عملیات خود را ظرف سه ماه با مقرارت اروپایی منطبق کند.

این کمیسیون سپتامبر سال ۲۰۲۱ تحقیقات خود را در خصوص نحوه فعالیت شبکه اجتماعی تیک‌تاک که نزد جوانان از محبوبیت بالایی برخوردار است، آغاز کرده بود.

پلتفرم تیک‌تاک که تحت مالکیت شرکت غول‌آسای فناوری چینی موسوم به «بایت دانس» قرار دارد در حال حاضر دست کم ۱۵۰ میلیون کاربر در ایالات متحده و ۱۳۴ میلیون کاربر نیز در اتحادیه اروپا دارد.

این تحقیقات که در نهایت منجر به اعمال جریمه و تعیین ضرب‌الاحل برای منطبق شدن فعالیت تیک‌تاک با مقرارت اتحادیه اروپا شده است دوره زمانی بین ۳۱ ژوئیه تا ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ را تحت نظر و مطالعه قرار داده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید