جی پلاس

تله هکرها در اسنپ چت و تیک تاک برای بچه ها!

یک کارشناس امنیت سایبری برای محافظت از فرزندانش در برابر خطرهای اینترنت گفت که رسانه های اجتماعی یا سایت های بازی اغلب همه چیز، از فهرست مخاطبین کاربر گرفته تا هارد دیسک های متصل به رایانه هایشان را اسکن می کنند و مجرمان نیز کودکان را در بازی های آنلاین محبوب هدف قرار می دهند!

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس به نقل از دیلی میل : تام گافنی، کارشناس امنیت سایبری در شرکت F-Secure، گفت که رسانه های اجتماعی یا سایت های بازی اغلب همه چیز را از لیست مخاطبین کاربر گرفته تا هارد دیسک های متصل به رایانه هایشان را اسکن می کنند و مجرمان نیز کودکان را در بازی های آنلاین محبوب هدف قرار می دهند.

طبق تحقیقات شرکت تبلیغاتی SuperAwesome در سال 2017، تبلیغ‌کنندگان 72 میلیون «نقطه داده» اطلاعاتی درباره یک نوجوان 13 ساله دارند.

گافنی به دیلی میل گفت که به دلیل نگرانی در مورد نحوه جمع آوری و استفاده از داده ها، هرگز به فرزندانش اجازه استفاده از این نوع برنامه ها را نمی دهد.

گزارش‌ها در اوایل سال جاری حاکی از یک جنبه تاریک پررونق در  اپلیکیشن روبلاکس  داشت  اپلیکیشنی که محدودیت سنی ندارد و 230 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که بسیاری از آنها کودک هستند.

گافنی گفت که گمان می‌رود هکرها کودکان را هدف قرار می‌دهند و کالاهای داخل بازی یا جزئیات حساب را سرقت می‌کنند.

او هشدار داد: «یکی از راه‌هایی که می‌توان Roblox را هک کرد، فیشینگ است که شامل ارسال ایمیل یا پیام متنی به کاربر می‌شود که به نظر می‌رسد از طرف شرکت قانونی است. این پیام از شخص می‌خواهد تا روی یک لینک کلیک کند یا یک پیام را دانلود کند و هنگامی که این اتفاق افتاد، هکر به آن دسترسی پیدا می‌کند!

کودکان احتمالاً اهداف آسان‌تری هستند، زیرا از خطرات و مشکوک بودن پیام کمتر آگاهند.

گافنی معتقد است که سایت‌های رسانه‌های اجتماعی محبوب از جمله تیک تاک ( TikTok ) به طور «تهاجمی» داده‌های کاربران را جمع‌آوری می‌کنند که به گفته او آنها را برای کودکان نامناسب می‌کند.

گافنی هشدار می دهد که اسنپ چت خطرات متفاوتی را از نظر "ربایش حساب" به همراه دارد، جایی که مجرمان حساب کاربری یک کاربر را تصاحب می کنند.

 شرکت پشتیبان  اسنپ چت، می گوید که کاربران زیر 13 سال نباید از این برنامه استفاده کنند و ابزارهایی مانند Family Center را برای کمک به والدین در مدیریت حساب های کودکان ارائه می دهد.

گافنی گفت: "برنامه های شبکه های اجتماعی در برابر سرقت حساب آسیب پذیر هستند و اگر هکر به رمز عبور دسترسی پیدا کند، می توان این کار را انجام داد."

اگر حساب‌های دیگر هک شوند و کاربر معمولاً از یک رمز عبور استفاده می کند، که دسترسی هکرها به چندین پلتفرم اینگونه آسان می‌شود، بنابراین مهم است که کودکان را زودتر با سرویس مدیریت رمز عبور آشنا کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید