بی تفاوتی گوگل به یک روش جدید کلاهبرداری

گوگل هیچ اقدامی برای حذف یک روش جدید کلاهبرداری که برخی سایتها با استفاده از حساب های تجاری شرکت آمریکن اکسپرس انجام می دهند انجام نداده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از گیزموچاینا، یک روش جدید کلاهبرداری از سایت های جعلی که خود را کسب و کارهای واقعی نشان می دهند و با سواستفاده از حساب های کاربری جعلی مربوط به کسب و کارها در موسسه مالی آمریکن اکسپرس از کاربران سرقت می کنند توسط یک فعال حوزه فناوری فاش شده است.

مهر نوشت ؛ کوری دکتورو در توییتر اعلام کرد هنگامیکه سعی کرده از یک وب سایت به نام Kiinthaila.com غذا بخرد از او کلاهبرداری شده است. او متوجه شده بود وب سایت مذکور در حقیقت جعلی است و توسط کلاهبرداران با استفاده از پلتفرم Wix ساخته شده است. Wix به افراد اجازه می دهد خیلی ساده هر وب سایتی را بسازند.

کلاهبرداران اینترنتی حساب های تجاری جعلی آمریکن اکسپرس را برای کسب و کارهای واقعی می سازند و از آنها برای دریافت پول از مشتریانی استفاده می کنند که به وب سایت های جعلی سفارش داده اند.

دکتورو با شرکت آمریکن اکسپرس تماس گرفت تا کلاهبرداری را گزارش دهد. اما از پاسخ آنها ناامید شد. به گفته او شرکت تمایلی به تحقیق درباره این روش کلاهبرداری یا بستن حساب های جعلی نداشت. او اعلام کرده بود که گوگل با نشان دادن تبلیغات کلاهبرداران در صفحه نخست از نتایج جستجوی خود به جای وب سایت های رسمی، به گسترش فعالیت کلاهبرداران کمک می کند.

این روش کلاهبرداری نه تنها به سرقت مالی و از بین رفتن اعتماد کاربران منجر می شود، بلکه به نام و شهرت کسب و کارهای قانونی نیز آسیب می رساند. نکته هشدار دهنده آن است که گوگل اجازه می دهد این کلاهبرداران نتایج جستجویش را دستکاری کنند و کاربران را در معرض خطر قرار می دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید