کپسول رباتیک دراگون به فضا پرتاب شد

موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس قرار است حدود ۲۶۳۰ کیلوگرم بار را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس به همراه کپسول رباتیک دراگون از مرکز فضایی ناسا در فلوریدا به فضا پرتاب شد. این ماموریت CRS-۲۵ نام دارد.

به گزارش سایت اسپیس، کپسول باری دراگون یک روز پس از پرتاب، به آزمایشگاه مداری متصل می‌شود. این ماموریت در ابتدا قرار بود حدود یک ماه پیش انجام شود، اما پس از مشاهده سطوح بالای بخار هیدرازین در بخشی از سیستم رانش این کپسول هنگام عملیات سوخت رسانی، پرتاب آن به تعویق افتاد.

ناسا در ۲۸ ژوئن اعلام کرد که ممکن است پس از بازرسی تعمیر و جایگزینی، قطعات فضاپیمای دراگون در اثر قرار گرفتن بخار مونو متیل هیدرازین (MMH) تخریب شود.

براساس گزارش‌ها، این ماموریت بیش از ۵۸۰۰ پوند (۲۶۳۰ کیلوگرم) تجهیزات علمی و تدارکات را برای پشتیبانی حدود چهل تحقیق  به ایستگاه فضایی تحویل خواهد داد .به گفته دانا وایگل، معاون مدیر برنامه ISS، همچنین ساکنان فعلی ایستگاه فضایی بین الملل می‌توانند منتظر تحویل غذای تازه باشند. 

 تجهیزات علمی تقریباً نیمی از کل محموله CRS-۲۵ را تشکیل می‌دهند. یکی از آزمایش‌های بزرگ این ماموریت، بررسی منبع غبار معدنی سطح زمین (EMIT) است. این دستگاه در صندوق عقب دراگون سوار می‌شود. مقامات ناسا گفته اند که EMIT به عنوان یک محموله خارجی به ایستگاه فضایی بین المللی اضافه می‌شود و برای اندازه گیری ترکیب معدنی غبار در خشک‌ترین مناطق فضا استفاده می‌شود.

فضاپیما فالکون  به مدت ۳۳ روز در ایستگاه فضایی بین المللی بماند و تقریباً با همان محموله‌ای که با آن فرستاده شده بود به زمین بازگردد. نمونه‌ها و تجهیزات بیش از ۵۰ تحقیق تحقیقاتی، همچنین زباله‌ها و سایر لوازم چرخه حیات ایستگاه، قبل از حرکت ISS وسیله نقلیه در داخل دراگون ذخیره می‌شوند.

 

دیدگاه تان را بنویسید