تغییر تاریخ اولین پرواز عملیاتی کرو دراگون اسپیس ایکس توسط ناسا

ناسا و اسپیس ایکس اولین پرواز عملیاتی کپسول کرو دراگون را برای تاریخ ۱۰ آبان برنامه‌ریزی کردند که پس از ماموریت موفق «Demo-2» انجام می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،  توسط راکت اسپیس ایکس روانه ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) شدند و پس از نزدیک به دو ماه با موفقیت به زمین بازگشتند.

دیجیاتو نوشت: در ابتدا این کمپانی و آژانس فضایی به دنبال انجام اولین پرواز عملیاتی خود در تاریخ ۲ آبان بودند، اما تصمیم گرفتند آن را چند روز عقب بیندازند تا تیم‌ها برای آمادگی و بررسی مشکلات پس از پرتاب «سایوز» در تاریخ ۲۳ مهر ماه، زمان کافی در اختیار داشته باشند. سایوز در تاریخ ۳۰ مهر از ISS جدا خواهد شد.

ناسا در بیانیه‌ای درباره انتخاب این تاریخ اعلام کرده:

«تاریخ جدید مانع از تداخل میان پرتاب «Crew-1» و پرتاب سایوز خواهد شد. این زمان اضافه برای اطمینان از انجام تمام کارها روی زمین و داخل ایستگاه پیش از رسیدن Crew-1، نیاز است. این فاصله همچنین فرصت خوبی برای انجام آزمایش‌های بیشتر برای ایزوله‌سازی نشت ایستگاه فراهم می‌کند. اسپیس ایکس به پیشرفت در زمینه آماده‌سازی فضاپیمای کرو دراگون و راکت فالکون ۹ ادامه می‌دهد و تاریخ جدید به تیم‌ها اجازه می‌دهد که کارها را پیش از پرتاب به اتمام برسانند.»

در این ماموریت سه فضانورد ناسا به نام «مایکل هاپکینز»، «ویکتور گلاور» و «شانون واکر» به همراه فضانورد آژانس کاوش‌های هوافضای ژاپن به نام «سوچی نوگوچی» راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌شوند. این افراد به مدت ۶ ماه در ISS زندگی خواهند کرد.

اسپیس ایکس فضاپیمای کرو دراگون مورد استفاده در این پرواز را ماه گذشته میلادی تحویل داد. این کپسول در بالای راکت فالکون ۹ قرار می‌گیرد و از «مرکز فضایی کندی» به سمت ISS پرتاب خواهد شد. ناسا همچنان در حال بررسی اطلاعات مربوط به ماموریت Demo-2 است تا برای ماموریت جدید تاییدیه صادر کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید