سیارات منظومه شمسی به هم نمی‌رسند!

طبق تحقیقات دانشمندان، اگر سیارات منظومه شمسی در یک راستا قرار گیرند اتفاق خاصی برای آن‌ها رخ نمی‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در ۵ می‌سال ۲۰۰۰، سیاره‌های عطارد، زهره مریخ، زحل و مشتری در فاصله ۲۵ درجه‌ای از یکدیگر قرار گرفتند. رویدادی که تقریبا هر ۲۰ سال یکبار اتفاق می‌افتد.

به گزارش سایتslashgear، پیش از این در فوریه ۱۹۶۲، عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل در یک منطقه ۱۷ درجه قرار گرفتند؛ و در آن‌ها  خورشید گرفتگی کامل به صورت همزمان رخ داد. افزون بر این در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۲ سیاراتی همچون زهره، مریخ، زحل و مشتری در یک راستا قرار گرفتند و اتفاق فاجعه باری رخ نداد. پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۰ سیارات کهکشان راه شیری در یک راستا قرار نگیرند.

براساس گزارش‌ها، اگر از زمین به کهکشان راه شیری نگاه کنید، ممکن است ببینید که سه یا چهار سیاره در یک راستا قرار می‌گیرند. اما اگر به یکی از سیارات دیگر منظومه شمسی بروید، اینطور نیستند. زیرا سیارات در یک امتداد به خط نمی‌شوند و فقط در یک منطقه کنار هم قرار می‌گیرند. از آنجایی که همه سیارات دارای مدار‌های متفاوتی در سه بعد فضا هستند، ممکن است برای تعداد کمی اتفاق خاصی بیفتد.

شایان ذکر است که سه سیاره عطارد، زهره و زمین حدود هر ۴۰ سال یکبار و مریخ، مشتری، زحل، اورانوس و نپتون هر ۳۹۶ میلیارد سال در یک راستا قرار میگیرند. طبق تحقیقات و بررسی دانشمندان، همه سیارات در ۶ می سال ۲۴۹۲ میتوانند تا حد امکان در یک امتداد قرار بگیرند. طبق گفته ناسا هر هشت سیاره نمی‌توانند در یک خط مستقیم قرار بگیرند. این آژانس فضایی همچنین گفت که هیچ اتفاق مهم و خاص همچون جزر و مد دریا و اقیانوس‌ها یا زلزله  رخ نمی‌دهد.

 

دیدگاه تان را بنویسید