دستگاهی برای اندازه گیری قند خون بدون درد

به تازگی دانشمندان دستگاهی را برای اندازه گیری قندخون افراد دیابتی طراحی کرده‌اند که بدون هیچ دردی این کار را انجام می‌دهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یک دستگاه پوشیدنی جدید می‌تواند بدون درد و ناراحتی میزان قند خون را اندازه‌گیری کند. براساس گزارش‌ها، دانشمندان و مخترعان کالیفرنیایی این دستگاه را ساخته‌اند.

به گزارش سایت ۲۴.ae؛ دستگاه بدون هیچ گونه دردی با مجموعه‌ای از میکروسوزن‌ها روی پوست قرار می‌گیرد. این سوزن‌ها از مایع زیر پوست خوانش می‌گیرند و سپس داده‌ها را به یک برنامه اختصاصی در گوشی هوشمند ارسال می‌کنند. محققان امیدوارند که این دستگاه به زودی وارد بازار‌ها شده و افراد دیابتی در زندگی روزمره از آن استفاده کنند.

جوزف وانگ،استاد مهندسی نانو می‌گوید: این دستگاه می‌تواند چندین نشانگر زیستی را به طور همزمان اندازه‌گیری کند و به کاربران این امکان را می‌دهد تا سلامت و تندرستی خود را در حین انجام فعالیت‌های روزانه خود نیز نظارت کنند.

وصله(پچ) این دستگاه از ۲۵ میکروسوزن تشکیل شده که هر یک به اندازه عرض یک موی انسان است. محققان می‌گویند چسباندن آن به بازوی کاربر باعث درد نمی‌شود، زیرا سوزن‌های ظریف به سختی به سطح پوست نفوذ می‌کنند. آنزیم‌های مختلف روی نوک ریز سوزن‌ها با لاکتات و گلوکز موجود در مایع بینابینی، مایع اطراف سلول‌های زیر پوست، واکنش می‌دهند.

گفته شده، این فعل و انفعالات جریان‌های الکتریکی کوچکی تولید می‌کند که توسط حسگر‌های الکترونیکی تجزیه و تحلیل می‌شود. در آزمایش‌ها، این پوشیدنی بر روی پنج داوطلب که در حین ورزش، خوردن یک وعده غذایی و نوشیدن یک لیوان ، دستگاه را روی بازوی خود قرار می‌دادند،برای نظارت مستمر سطح گلوکز داوطلبان به لاکتات آزمایش شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اندازه‌گیری‌های که با این آزمایش انجام شد  با اندازه‌گیری‌های قند خون، آنالایزر تنفس، و همچنین اندازه‌گیری لاکتات خون که در آزمایشگاه انجام می‌شود، مطابقت دارد. در ادامه نحوه استفاده این دستگاه را می‌توانید مشاهده کنید.

 

دیدگاه تان را بنویسید