برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در دنیای واقعی

هوش مصنوعی فناوری‌ای است که در طول زمان باهوش‌تر می‌شود و به صورت مداوم قدرت می‌گیرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، هوش مصنوعی (AI) بی سر و صدا وارد زندگی بسیاری از ما شده است. در حال حاضر فناوری هوش مصنوعی تقریباً در همه جا وجود دارد، در محل کار، در گوشی و رایانه ما و ...، علاوه بر این، ابزار‌های هوش مصنوعی می‌دانند که از چه نوع موسیقی لذت می‌بریم، به چه نوع ژانر فیلمی علاقه داریم و در کل چطور آدمی هستیم.

برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی در دنیای واقعی

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ در این گزارش می‌خواهیم به پشت پرده هوش مصنوعی بپردازیم و به شما نشان دهیم که چگونه هوش مصنوعی سبک زندگی و کار افراد را متحول خواهد کرد.

هوش مصنوعی و خدمات مشتریان

به کمک هوش مصنوعی، مشتریان، خدمات ثابت و باکیفیتی را دریافت می‌کنند. هوش مصنوعی می‌تواند پشتیبانی فردی بیشتری نسبت به یک انسان ارائه دهد که این موضوع، به این دلیل است که اطلاعات مشتری از قبل در سیستم ذخیره شده است. این داده‌ها شامل پرسش‌های گذشته و همچنین الگو‌های خرید است. هر بار که یک مشتری با شرکت تماس می‌گیرد، هوش مصنوعی اطلاعات بیشتری از او به دست می‌آورد. سپس سیستم می‌تواند از آن اطلاعات در آینده استفاده کند.

هوش مصنوعی در حمل و نقل

هوش مصنوعی در آینده در همه بخش‌های حمل و نقل، از خودرو‌های خودران گرفته تا خطوط هوشمند راه آهن، تأثیر خواهد گذاشت. البته در حال حاضر نیز در مقیاس متوسط، کامیون‌ها و اتوبوس‌های خودران در چین و سنگاپور استفاده می‌شوند.

حمل‌ونقل عمومی و کامیون‌های خودران، تنها فناوری‌های پیشرفته در بخش حمل و نقل نیستند، هوش مصنوعی همچنین در پیش بینی ترافیک، گشت زنی و ایمنی عمومی نیز استفاده می‌شود. در آینده خودرو‌های خودران نه تنها جاده‌ها را تسخیر می‌کنند، بلکه به گونه‌ای توسعه می‌یابند که کمتر کسی می‌توانست پیش بینی کند.

هوش مصنوعی در قانون

اکثر مردم حرفه وکالت را با وکلایی می‌شناسند که در مقابل قاضی و هیئت منصفه درباره پرونده‌ها بحث می‌کنند. ممکن است نتوان درک کرد که چگونه هوش مصنوعی ممکن است تأثیر قابل توجهی در این زمینه داشته باشد. با این وجود، بسیاری از پرونده‌هایی که به بخش حقوقی می‌رسند، پرونده‌های تحقیق و بررسی است و اینجا است که هوش مصنوعی کاربرد پیدا می‌کند.

هوش مصنوعی می‌تواند اسناد قانونی را اسکن و بررسی کند و حجم عظیمی از داده‌ها را اسکن کند. گفته می‌شود هوش مصنوعی به جلسات مصاحبه با مشتری کمک خواهد کرد، زیرا مردم با رایانه صادق‌تر هستند و هوش مصنوعی مردم را قضاوت نمی‌کند.

هوش مصنوعی در پزشکی

به صورت قابل تاملی، هوش مصنوعی در خط مقدم پیشرفت‌های پزشکی قرار دارد. تاکنون پیشرفت‌های بسیاری به کمک هوش مصنوعی در بخش سلامت به ثبت رسیده است. گوشی‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های دستی نیز به زودی قادر خواهند بود عکس‌های با کیفیت کافی را برای استفاده به عنوان ابزار تشخیص، ایجاد کنند. این امر به نفع مردمی است که در مناطق دوردست و جمعیت‌های محروم زندگی می‌کنند.

کاربران یاد خواهند گرفت که چگونه از ابزار‌های پوشیدنی برای ردیابی سلامت خود استفاده کنند. دستیاران پرستاری به احتمال زیاد به صورت مجازی، مراقبت از بیماران بستری شده را زیر نظر خواهند داشت. هوش مصنوعی همچنین با استفاده از پرونده الکترونیک سلامت (EHR) نگرانی‌های احتمالی سلامتی را بررسی و پیش بینی خواهد کرد.

هوش مصنوعی در تحصیلات

هوش مصنوعی از طرق مختلفی آموزش را متحول خواهد کرد. هوش مصنوعی می‌تواند مقالات را ارزیابی کرده و سرقت ادبی را تشخیص دهد. اما این فقط شروع کار است. اپلیکیشن‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، آموزش مناسب و بازخورد سریع را به دانش‌آموزان ارائه می‌دهند. این نوع فناوری همچنین به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا در هر زمان، به هر برنامه‌ای دسترسی داشته باشند. تقریباً هر کسی که رایانه داشته باشد می‌تواند در آموزش عالی شرکت کند.

هوش مصنوعی در صنعت

هوش مصنوعی در حال حاضر بر جنبه‌های مختلف صنعت تأثیر می‌گذارد. یکی از مهمترین جنبه‌های آن اتوماسیون است. فناوری پیشرفته به سرعت برای همه چیز از اتوماسیون صنعتی تا وظایف منشی استفاده می‌شود. گواهی‌های امنیتی مبتنی بر تشخیص چهره و نرم‌افزاری که تقلب را تشخیص می‌دهد، تنها تعدادی از راه‌های متعددی است که هوش مصنوعی می‌تواند صنعت را متحول کند.

این تحولات به احتمال زیاد تنها آغاز راه است. با پیشرفت هوش مصنوعی، به زودی تقریباً تمام جنبه‌های زندگی ما تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید