مقایسه مزدا 2021 CX-5 با تویوتا RAV4 +قیمت

تفاوت خودروهای مزدا 2021 CX-5 و تویوتا RAV4 را در این گزارش بررسی کردیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، این روز‌ها رقابت زیادی میان کراس اوورها وجود دارد که دو مورد از محبوب‌ترین مدل‌ها شامل مزدا CX-۵ و تویوتا RAV۴ است. هر دو گزینه بسیار جادار، راحت، کارآمد، ایمن و رانندگی نسبتاً لذت بخشی را به ارمغان می آورند.

 با توجه به عملکرد خوب هر دو شاسی بلند آفرودی،  خرید هر کدام از آن‌ها بسیار منطقی است. مزدا CX-۵ که برای ۲۰۲۱ دارای بسیاری از ویژگی های مناسب با عملکرد بالا است، در رتبه ۲ قرار دارد. مزدا از زمانی که این خودرو را طراحی کرد تاکنون ویژگی‌ها و موتور‌های جدیدی به آن اضافه کرده است به طوری که اکنون این خودرو برای برای سال ۲۰۲۱ دارای صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی جدید، Apple CarPlay و Android Auto به عنوان ویژگی‌های استاندارد است.

  تویوتا RAV۴، ۲۰۲۱ خودرو مورد مقایسه دیگر در رتبه بندی شاسی بلندها، دارای رتبه ۷ است. تویوتا در سال 2019 ، RAV۴ را معرفی کرد و در سال 2020 به آن برخی ویژگی و امکانات را اضافه کرد. در آن سال، RAV۴ به عنوان ویژگی‌های استاندارد یک تریم جدید TRD Off-Road و همچنین رادیو ماهواره‌ای، Android Auto و یک نقطه داغ Wi-Fi را دریافت کرد.

قیمت پایه ۲۰۲۱ مزدا CX-۵ از ۲۵، ۲۷۰ دلار شروع می‌شود. این مقدار کمی بالاتر از حد متوسط ​​برای بخش SUV جمع و جور است. مزدا CX-۵ را در مجموع شش تریم عرضه می‌کند که نسخه متوسط ​​Carbon Edition آن از ۲۸۸۵۵ دلار شروع می‌شود و Signature با قیمت متوسط ​​۳۷۴۰۵ دلار قیمت دارد. این یکی از گران‌ترین تریم‌های برتر در کلاس SUV جمع و جور است. افزودن سیستم چهار چرخ محرک در بیشتر تریم‌ها ۱۴۰۰ دلار هزینه دارد. این استاندارد در مدل‌های درجه یک Grand Touring Reserve و Signature به صورت استاندارد ارائه می‌شود.

قیمت اولیه تویوتا RAV۴، ۲۰۲۱ از ۲۶ هزار و  ۵۰ دلار شروع می‌شود که تقریباً ۸۰۰ دلار بیشتر از CX-۵ است. درست مانند CX-۵، RAV۴ نیز در شش تریم مختلف موجود است. تویوتا RAV۴ به خودرویی با قابلیت ضد گلوله معروف است، در حالی که مزدا در چند سال گذشته تلاش زیادی برای افزایش قابلیت اطمینان خودرو‌های خود انجام داده است و به طرز شگفت انگیزی، هر دو وسیله نقلیه فقط میانگین نمره قابلیت اطمینان را کسب کرده اند.

هر دو خودرو شاسی بلند RAV۴ و CX-۵، دارای صندلی‌های بسیار راحت و جاداری در قسمت جلویی هستند، اما شاسی بلند جمع و جور تویوتا از نظر صندلی‌های عقب دارای برتری بیشتری نسبت به مزدا است. سه بزرگسال در CX-۵ در صندلی های عقب به راحتی نمی توانند بنشینند و بیشتر برای 2 بزرگسال طراحی شده است، در حالی که در تویوتا به دلیل استفاده از سقف بلندتر، مسافران عقب (3مسافر) به راحتی می توانند در آن بنشینند.

تویوتا RAV۴ ۲۰۲۱ دارای بیشترین فضای بار در کلاس کامپکت است در حالی که CX-۵ دارای فضای بار کمتری ​​برای کلاس کامپکت است.  در حالی که مزدا CX-۵ و تویوتا RAV۴ دارای فضای داخلی کاربردی و جذابی هستند، اما کابین مزدا بسیار لوکس طراحی شده است. حتی تریم‌های CX-۵ پایین نیز دارای مواد درجه یک هستند که در فضای داخلی به کار برده است.

به جرات می توان گفت تمام موادی که در کابین مزدا به کار برده شده است، بسیار باکیفیت هستند؛ سطح کابین از چرم Nappa پوشانده شده است و در برخی از مکان ها شاهد تزئینات چوبی هستیم که در این کلاس بسیار کمیاب است.

در مقایسه، فضای داخلی RAV۴ دارای طراحی مدرن تریبه همراه نقاط لمسی بسیار فراوانی است؛ اما متاسفانه کیفیت موادی که در آن به کار رفته است به خوبی  CX-۵ نیست. علاوه بر این، طراحی داخلی RAV۴ به ظاهر بسیار مقاوم‌تر از CX-۵ است و باعث می‌شود احساس بهتری بگیریم. 

گفتنی است در تریم‌های بالاتر RAV۴، شاهد مواد با کیفیت تری هستیم و همچنین دارای ویژگی‌های اختیاری بیشتری شامل صندلی‌های چرم مصنوعی، دوخت منحصر به فرد و جلوه‌های ویژه داخلی هستیم.

مزدا برای سال مدل ۲۰۲۱، از نظر فنی به CX-۵ ارتقا داده است؛ به طوری که این خودرو اکنون دارای صفحه نمایش لمسی ۱۰.۲۵ اینچی و جدیدترین سیستم سرگرمی مزدا است. سایر ویژگی‌های استاندارد شامل Android Auto، Apple CarPlay، Wi-Fi، بلوتوث، دو پورت USB، سیستم صوتی چهار بلندگو و رادیو HD است. صفحه لمسی استاندارد CX-۵ یکی از بزرگترین صفحه‌های لمسی است و استفاده از آن بسیار ساده‌تر از صفحه لمسی ۷ اینچی سال گذشته است.   

تویوتا RAV۴ نیز دارای امکانات بسیار خوبی است اما در مقابل تجهیزات استاندارد CX-۵ بسیار ضعیف تر است؛ به طوری که این شاسی بلند اکنون مجهز به صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی، نقطه Wi-Fi، Apple CarPlay، Android Auto، Amazon Alexa، پورت USB، رادیو ماهواره‌ای و سیستم صوتی شش بلندگو است. در حالی که RAV۴ دارای سیستم صوتی استاندارد بهتر و سازگاری آمازون الکسا است، صفحه نمایش لمسی کوچکتر آن نمی‌تواند با سیستم سرگرمی مزدا رقابت کند.

هر دو SUV دارای کنترل آب و هوای دو ناحیه‌ای، سیستم صوتی درجه یک، مونروف، پشت آمپری دیجیتال ۷ اینچی، ورودی بدون کلید به عنوان ویژگی‌های اختیاری هستند.

تویوتا RAV۴ تنها با یک موتور در دسترس است. قدرت این شاسی بلند از موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر که ۲۰۳ اسب بخار قدرت دارد، می آید. این موتور با یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک کار می کند و قدرت کافی را برای اکثر رانندگان فراهم می‌کند. در سرعت‌های بالاتر، موتور می‌تواند بسیار قدرتمند عمل کند و گیربکس اتوماتیک نیز در هنگام دنده پایین مشکلاتی ناچیز می شود.

دیفرانسیل جلو در این شاسی بلند به جز در تریم Adventure و TRD Off-Road که شامل چهار چرخ محرک است، استاندارد است. در تمام مدل‌های دیگر، چهار چرخ محرک اختیاری است. 

مزدا دو موتور برای CX-۵ ارائه می‌دهد. موتور اصلی یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر است که دارای قدرت ۱۸۷ اسب بخار است. این موتور با گیربکس شش سرعته اتوماتیک ارائه می شود. در حالی که موتور استاندارد باید برای اکثر رانندگان از قابلیت کافی برخوردار باشد، موتور توربوشارژ موجود یکی از قوی‌ترین موتور‌ها در کلاس کامپکت است.

موتور اختیاری فوق الذکر یک توربوشارژ  ۲.۵ لیتری ۴ سیلندر است که ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ پوند فوت گشتاور را با سوخت برتر تولید می‌کند. موتور توربوشارژر به CX-۵ حس بسیار اسپرت تری نسبت به پیشرانه اصلی می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید