معرفی کیا اسپورتیج SL و مقایسه با تویوتا RAV۴+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی کیا اسپورتیج SL 180کیلومتر بر ساعت و تویوتا RAV۴ دویست کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کیا اسپورتیج SL با تویوتا RAV4 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی کیا اسپورتیج SL:

کیا اسپورتیج SL، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۱ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۳۶۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه کیا اسپورتیج SL با تویوتا RAV4+ مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۶ لیتر است.

مقایسه کیا اسپورتیج SL با تویوتا RAV4+ مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به سقف پانوراما ، رینگ‌های ۱۸ اینچی ، آینه‌ها تاشوی برقی و مجهز به گرمکن و چراغ راهنما ، دوربین دید عقب ، سنسور عقب ، سنسور نور (روشن شدن خودکار چراغ‌ها) ، شیشه‌های ضد آفتاب ، کلید هوشمند و استارت دکمه‌ای ، کروز کنترل ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه اشاره کرد.

همچنین این خودرو مجهز به آینه وسط الکتروکرومیک و همراه با نمایشگر دوربین عقب و خطوط راهنمای پارک ، گرمکن صندلی سرنشینان جلو ، نمایشگر‌های سوپرویژن ، سیستم مدیریت پیمایش (Trip Computer) ، روکش چرمی صندلی‌ها ، روکش چرمی دسته دنده ، تهویه صندلی راننده ، پشت سری‌ها با قابلیت عکس‌العمل در برابر ضربه ، باز شدن اتوماتیک قفل درب‌ها در هنگام تصادف است.

مقایسه کیا اسپورتیج SL با تویوتا RAV4+ مشخصات فنی

معرفی تویوتا RAV۴:

تویوتا RAV۴، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۳ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است.

مقایسه کیا اسپورتیج SL با تویوتا RAV4+ مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۶ سرعته خودکار ، چراغ مه‌شکن جلو ، دیفرانسیل جلو FWD ، رینگ‌های ۱۷ اینچی ، چراغ مخصوص روز ، بال عقب ، جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی ، فیلتر هوا ، طریقه رانندگی ECO و Sport ، آینه الکتروکرومیک ، کروز کنترل ، سیستم ورود بدون کلید ، دکمه استارت و سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها اشاره کرد.

مقایسه کیا اسپورتیج SL با تویوتا RAV4+ مشخصات فنی

همچنین این خودرو در نوع سفارشی دارای دو دیفرانسیل AWD ، رینگ‌های ۱۸ اینچی ، نشان دهنده نقطه کور روی آینه جانبی ، تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، سانروف ، روکش چرمی صندلی‌ها ، روکش چرمی دسته دنده ، گرمکن صندلی‌های جلو ، سیستم Smart Key ، سنسور عقب است.

مقایسه کیا اسپورتیج SL با تویوتا RAV4+ مشخصات فنی

خودرو
کیا اسپورتیج SL تویوتا RAV4
کشور سازنده
کره جنوبی ژاپن
سال (طراحی)
2011 2013
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2360سی سی 2494سی سی
حداکثر قدرت
177 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
227 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 233 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده خودکار تیپ ترونیک 6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
10.4 ثانیه 9.3 ثانیه
حداکثر سرعت
180 کیلومتر در ساعت 200 کیلومتر در ساعت
وزن
1588 کیلوگرم 1558 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4440 طول ، 1854 عرض ، 1636 ارتفاع 4570 طول ، 1845 عرض ، 1661 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2639 میلیمتر 2659 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
11.2 لیتر در هر صد کیلومتر 10.7 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
8.4 لیتر در هر صد کیلومتر 8.1 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.6 لیتر در هر صد کیلومتر 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
66 لیتر 60 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 5
استاندارد امنیت
EURONCAP 5 EURONCAP 5
ترمز و پایداری
ESP ، ABS ، سیستم کنترل اتوماتیک ترمز در سراشیبی (DBC) ، سیستم کنترل ایستایی در سربالایی (HAC) ESP ، VSC ، TRAC ، ABS ، EBD ، BA ، SST
کیسه هوا
مجموعا 6 کیسه هوا 2 کیسه هوا ، 6 کیسه هوا به صورت سفارشی
سیستم صوتی
سیستم صوتی حرفه‌ای با قابلیت پخش CD، MP3 و دارای پورت USB، iPod، AUX و CDC ، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان صفحه نمایش 6.1 اینچی با قابلیت پخش CD، MP3 و WMA به همراه 6 بلندگو ، ورودی iPod و USB ، بلوتوث ، نمایش اطلاعات دفتر تلفن و آهنگ‌های تلفن همراه با اتصال بلوتوث ، سیستم قابل سفارش: نویگیشن ، رادیوی SiriusXM ، سیستم تشخیص صدا ، 11 بلندگو JBL به همراه ساب‌ووفر و آمپلیفایر

دیدگاه تان را بنویسید