معرفی تویوتا راوا 4 جدید و مقایسه با نیسان قشقایی+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی تویوتا راوا 4 جدید 200 کیلومتر بر ساعت و نیسان قشقایی 178 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تویوتا راوا4 جدید با نیسان قشقایی است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.   

معرفی تویوتا راوا۴ جدید:

تویوتا راو ۴ جدید، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۴۹۴ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۳۳ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۱۰۰ دور در دقیقه است.

تویوتا راوا

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

تویوتا راوا

از جمله امکانات این خودرو می توان به چراغ مه‌شکن جلو ، دیفرانسیل جلو FWD ، رینگ‌های ۱۷ اینچی ، چراغ مخصوص روز ، بال عقب ، جمع شدن خودکار آینه‌های جانبی ، فیلتر هوا ، طریقه رانندگی ECO و Sport ، آینه الکتروکرومیک ، کروز کنترل ، سیستم ورود بدون کلید ، دکمه استارت ، سیستم نشان دهنده باد لاستیک‌ها اشاره کرد.

این خودرو در نوع سفارشی دارای دو دیفرانسیل AWD ، رینگ‌های ۱۸ اینچی ، نشان دهنده نقطه کور روی آینه جانبی ، تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، سانروف ، روکش چرمی صندلی‌ها ، روکش چرمی دسته دنده ، گرمکن صندلی‌های جلو ، سیستم Smart Key ، سنسور عقب است.

تویوتا راوا

معرفی نیسان قشقایی:

نیسان قشقایی، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۷ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۴۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است.

نیسان قشقایی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۸ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۱ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

نیسان قشقایی

از جمله امکانات این خودرو می توان به گرمکن صندلی‌های جلو در تیپ High ، سیستم کنترل دینامیکی خودرو ، سنسور باران ، کامپیوتر سفری ، سیستم کنترل هوشمند سرعت ، پشت سری فعال شونده صندلی اشاره کرد.

نیسان قشقایی

خودرو
تویوتا راو4 جدید نیسان قشقایی
کشور سازنده
ژاپن ژاپن
سال (طراحی)
2016 2007
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2494سی سی 2000سی سی
حداکثر قدرت
176 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 140 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
233 نیوتن متر در 4100 دور در دقیقه 196 نیوتن متر در 4800 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 دنده خودکار
شتاب 0 تا 100
9.3 ثانیه 11 ثانیه
حداکثر سرعت
200 کیلومتر در ساعت 178 کیلومتر در ساعت
وزن
1558 کیلوگرم 1490 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4570 طول ، 1845 عرض ، 1661 ارتفاع 4321 طول ، 1781 عرض ، 1621 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2659 میلیمتر 2629 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
10.7 لیتر در هر صد کیلومتر 10.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
8.1 لیتر در هر صد کیلومتر 6.8 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.1 لیتر در هر صد کیلومتر 8.2 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 65 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 5 یورو 4
ترمز و پایداری
ESP ، VSC ، TRAC ، ABS ، EBD ، BA ، SST ABS ، EBD
کیسه هوا
2 کیسه هوا ، 6 کیسه هوا به صورت سفارشی کیسه هوای سرنشینان جلو ، جانبی ، پرده ای ، 2 عدد کیسه هوا در تبپ Mid و 6 عدد کیسه هوا در تیپ High
سیستم صوتی
صفحه نمایش 6.1 اینچی با قابلیت پخش CD، MP3 و WMA به همراه 6 بلندگو ، ورودی iPod و USB ، بلوتوث ، نمایش اطلاعات دفتر تلفن و آهنگ‌های تلفن همراه با اتصال بلوتوث ، سیستم قابل سفارش: نویگیشن ، رادیوی SiriusXM ، سیستم تشخیص صدا ، 11 بلندگو JBL به همراه ساب‌ووفر و آمپلیفایر قابلیت پخش MP3 ، چنجر 6 تایی ، 7 عدد بلندگو ، ساب ووفر

دیدگاه تان را بنویسید