معرفی نیسان مورانو و مقایسه با کیا اسپورتیج EX+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت نیسان مورانو 209 کیلومتر بر ساعت و کیا اسپورتیج 185 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس،‌ یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، نیسان مورانو با کیا اسپورتیج EX است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی نیسان مورانو:

نیسان مورانو، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۳۵۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۶۶ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۳۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

نیسان مورانو

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده xTronic استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۸۴ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان هیدرولیک با قابلیت تنظیم برقی در عمق و ارتفاع و دارای حافظه ،آینه‌های تاشو برقی با حافظه ، آینه الکتروکرومیک ، صندلی برقی راننده با حافظه ، صندلی برقی سرنشین جلو ، صندلی‌های تاشو عقب برقی ، سنسور جلو وعقب ، دوربین عقب ،درب صندوق عقب برقی،استارت دکمه‌ای ، کامپیوتر راننده ، گرمکن شیشه عقب با تایمر ، سنسور باران ، سیستم کنترل دینامیک خودرو VDC ، سیستم کنترل هرزگردی TRC اشاره کرد.

نیسان مورانو

معرفی کیا اسپورتیج EX:

کیا اسپورتیج EX، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۶ سیلندر با ۲۴ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۶۵۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۴۱ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

اسپورتیج

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

اسپورتیج

از جمله امکانات این خودرو می توان به سنسور عقب ، کروز کنترل اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

اسپورتیج

خودرو
نیسان مورانو کیا اسپورتیج EX
کشور سازنده
ژاپن کره جنوبی
سال (طراحی)
2009 2010
موتور
6 سیلندر 24 سوپاپه 6 سیلندر 24 سوپاپه
حجم موتور
3500سی سی 2656سی سی
حداکثر قدرت
266 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه 175 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
336 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه 241 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 دنده xTronic 4 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
8 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
209 کیلومتر در ساعت 185 کیلومتر در ساعت
وزن
1845 کیلوگرم 1517 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4770 طول ، 1880 عرض ، 1685 ارتفاع 4350 طول ، 1800 عرض ، 1730 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2824 میلیمتر 2629 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
12 لیتر در هر صد کیلومتر 10 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
84 لیتر 65 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
میزان تولید CO2
248 گرم در هر کیلومتر 237 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
ABS ، BAS ، EBD ، VDC ABS ، ESP
کیسه هوا
کیسه هوای راننده ، سرنشین جلو ، جانبی ، مجموعا 6 کیسه هوا کیسه هوای راننده ، سرنشین جلو ، جانبی ، مجموعا 8 کیسه هوا
سیستم صوتی
نویگیشن ، بلوتوت ، سیستم صوتی Bose با قابلیت پخش MP3، چنجر 6 تایی و 11 اسپیکر ، مانیتور رنگی هفت اینچی سیستم صوتی با قابلیت پخش کاست و MP3

  

دیدگاه تان را بنویسید