نابودی زباله‌های فضایی با این ابزار جدید

مهندسان دانشگاه پوردو در آمریکا ابزار جدیدی برای جمع‌آوری زباله از فضا ابداع کرده‌اند که اسپین نیکر ۳ نام دارد و قادر است زباله‌های فضایی را از ارتفاع ۶۴۵ کیلومتری جمع‌آوری کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از نیواطلس، این زباله‌ها با کشیده شدن به درون جو زمین می‌سوزند و از بین می‌روند. قرار است این ابزار جذب و سوزاندن زباله‌ها ماه آینده مورد آزمایش قرار بگیرد و بدین منظور بر روی یک راکت نصب خواهد شد و به ارتفاع ۳۲۲ کیلومتری از سطح زمین برده خواهد شد.

مهر نوشت؛ آمریکا قصد دارد ماهواره‌های از رده خارج خود را ظرف ۲۵ سال آینده به هر نحو ممکن از جو کره زمین پاکسازی کند تا آنها در مدار زمین باقی نمانند.

برای این کار باید فضاپیماهایی را در مداری مناسب از کره زمین مستقر کرد تا زباله‌های فضایی را به درون جو زمین بکشند. اما این فضاپیماها و ابزار جذب زباله‌های فضایی آنها به سیستم‌های پیشران و سوخت اضافی نیاز دارند و این کار هم مستلزم صرف هزینه است.

سیستم جدید نوعی بادبان دارای قدرت کشش است که بعد از باز شدن در جو زمین فضایی معادل ۱۸ متر مربع را در برمی‌گیرد و می‌تواند زباله‌های فضایی را در برگرفته و به سمت جو زمین بکشد تا بسوزند و از بین بروند.

قرار است اسپین نیکر ۳ در ماه نوامبر به پرواز درآید و طی مدت ۱۵ تا ۲۵ روز زباله‌های فضایی را جمع‌آوری می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید