رویای پیاده روی در فضا با کمک عینک واقعیت مجازی

یک استودیو فیلمسازی تصاویری با وضوح بالا را از محیط خارجی ایستگاه فضایی بین المللی ثبت کرده و قرار است تجربه پیاده روی فضایی را در اختیار علاقه مندان قرار بدهد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از انگجت؛ بسیاری از مردم هرگز نمی‌توانند به فضا بروند و احتمال پیاده روی فضایی نیز برای آن‌ها حتی خیلی کمتر است. میلیارد‌هایی که توانایی مالی برای سفر به فضا را دارند هم تنها می‌توانند از داخل فضاپیمایشان به فضا نگاه کنند و غیر از فضانوردان، تجربه پیاده روی فضایی فعلا برای کسی محقق نیست.

واقعی شدن رویای پیاده روی در فضا

به منظور واقعی شدن رویای پیاده روی در فضا برای مردم، استودیوی فیلم سازی Felix & Paul دوربین واقعیت مجازی جدیدی را شخصی سازی کرده و ربات Canadarm 2 را نیز به آن متصل کرده است تا تصویری سه بعدی و ۳۶۰ درجه از محیط خارجی ایستگاه فضایی بین المللی را ثبت کند. ربات Canadarm 2 بازوی رباتیک ایستگاه است و از آن برای جا به جایی اجسام خارجی هنگام پیاده روی فضایی استفاده می‌شود.

دوربین استودیوی Felix & Paul نسخه‌ای شخصی سازی شده از دوربین تجاری Z-Cam V 1 Pro است. این دوربین به ۹ حسگر 4K مجهز شده که توانایی ثبت تصاویر سه بعدی ۳۶۰ درجه‌ای با وضوح  8K را دارد. این دوربین به نحوی توسعه یافته که می‌تواند در شرایط سخت و نامناسب فضا مانند امواج فرابنفش، دمای شدید و برخورد ریز شهاب سنگ‌ها هم کار کند. این دوربین به بازوی رباتیک ایستگاه فضایی بین المللی متصل شده و خارج از سازه خود ایستگاه حرکت می‌کند.

جاناتان وودز، تهیه کننده اجرایی Time Studios که با ناسا همکاری می‌کند گفت:" تاکنون این نوع تصویربرداری ۳۶۰ درجه‌ای و سه بعدی از فضای خارجی ایستگاه فضایی انجام نشده بود و مشاهده اتفاقات جاری در فضا بسیار هیجان انگیز است. ما از سال ۲۰۱۵ در حال کار روی این پروژه هستیم. "

گفتنی است که قسمت‌های سوم و چهارم سریال «جستجوی فضا: تجربه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی» در پاییز و زمستان سال جاری و به صورت ۳۶۰ درجه‌ای برای تلفن‌های همراه منتشر می‌شود و علاقه مندان می‌توانند آن را با عینک واقعیت مجازی مشاهده کنند و تجربه‌ای بی نظیر از پیاده روی فضایی را به دست بیاورند.

دیدگاه تان را بنویسید