زمان رونمایی از شاسی بلند جدید اسپورتیج مشخص شد

گزارش‌ها حاکی از این است که خودروی Sportage PHEV تا انتهای سال عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از موتور وان، کیا با اینکه چند ماه پیش شاسی بلند جدید اسپورتیج خود را معرفی کرده بود، اما می‌خواهد در تاریخ ۱ سپتامبر آن را به صورت آنلاین معرفی کند.

نمونه‌های طراحی شده نشان می‌دهد اندازه مدل مخصوص اروپا کوچکتر از مدل جهانی خواهد بود. مثلا در حالی که اسپورتیج بین المللی دارای یک شیشه نسبتاً بزرگ است، کراس اوور اروپایی دارای ستون عقب اسپرت تری است و پنجره‌های درب عقب یک شیشه ثابت کوچک را با همان مدل قبلی ارائه می‌دهند.

مدل اروپایی در نتیجه کوچک شدن فاصله بین محور‌ها، در‌های عقب کوتاه تری دارد. خودروی Sportage جهانی ۲۰۲۲، ۴۶۶۰ میلی متر (۱۸۳.۵ اینچ) طول دارد و دارای فاصله بین دو محور ۲۷۵۵ میلی متر (۱۰۸.۵ اینچ) است، بنابراین انتظار داشته باشید که مدل اروپایی آن کمی کوتاهتر باشد در حالی که احتمالاً عرض و ارتفاع یکسانی دارد.

کمی جمع و جور کردن آن باید منجر به کاهش وزن شود، اگرچه این امر به اندازه کافی قابل توجه نخواهد بود تا بهبود‌های مهمی در بهره وری و عملکرد سوخت ایجاد کند. صحبت از آن، موتور‌ها، گیربکس‌ها و اکثر سخت افزار‌های دیگر باید شبیه جدیدترین هیوندای توسان باشد.

مشخصات موتوری خودروی Sportage PHEV

در مورد تنظیمات الکتریکی، این خودروی جدید دارای یک موتور توربوشارژ ۱.۶ لیتری بنزینی با موتور الکتریکی ۶۶.۹ کیلووات و باتری لیتیوم یون ۱۳.۸ کیلووات ساعتی است.

خودروی Sportage PHEV ماه آینده در نمایشگاه IAA مونیخ به صورت آنلاین رونمایی می‌شود و فروش آن قرار است قبل از پایان سال آغاز شود.

دیدگاه تان را بنویسید