ساخت ویلچر برقی عبور از پله برای اولین بار در ایران

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: ویلچر برقی عبور از پله توسط نخبگان و جوانان ایرانی برای اولین بار در کشور ساخته شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فتح الریجی مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان با اشاره به ساخت  ویلچر برقی برای عبور از پله اظهار کرد: طراحی و ساخت این دستاورد توسط جوانان و نخبگان داخل کشور است و قابلیت  این را دارد که مسافت ۱۵ پله را در یک دقیقه طی کند. کشنده ویلچر که نام دیگر آن کشنده اسب است، به هر ویلچری وصل شده و حداکثر سرعت آن ۱۷ کیلومتر در ساعت بوده است که با یک بار شارژ ۲۰ کیلومتر مسیر را طی می‌کند و هیچ مشابه دیگری ندارد. 

او افزود: محصول ویلچر پله و کشنده ویلچر این شرکت دانش بنیان ایرانی نسبت به نمونه خارجی علاوه بر اینکه از نظر کیفیت بسیار بالا بوده، از نظر قیمت نیز بسیار مقرون به صرفه است؛ قیمت دستگاه پله رو در ایران هزار دلار بوده ولی مشابه خارجی آن از ۴ هزار دلار شروع می‌شود و همچنین کشنده اسب در ایران تقریبا ۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد اما نمونه مشابه خارجی آن از ۴ هزار دلار شروع می‌شود.

فتح الریجی در ادامه با اشاره به کارایی دستگاه‌های ویلچر پله و کشنده ویلچر بیان کرد:  کارایی و کاربرد دستگاه‌های ویلچر پله و کشنده ویلچر در مقایسه با نمونه های خارجی در رتبه بالایی قرار دارد و استقبال کننده های زیادی هم داشته و مجوزهای لازم را دریافت کرده است؛  ویلچر پله علاوه بر اینکه تنها ویلچر‌های برقی بوده که مجاز هستند داخل هواپیما شده و حتی در راه روی هواپیما نیز تردد کنند؛  مجوز تردد در داخل قطار را نیز گرفته  و هیچ ویلچری درحال حاضر این اجازه  را ندارد.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان تصریح کرد: ویلچر پله می‌تواند تا حداکثر ۱۲۰ الی ۱۵۰ کیلوگرم را تحمل کند و برای بعضی بیماران که دچار افزایش وزن هستند بسیار کاربردی بوده و در این زمینه مشتریان زیادی داشتیم. دو محصول برقی این شرکت انش بنیان رده سنی نداشته و برای تمامی افراد از جمله سالمندان، افرادی که در تصادفات رانندگی دچار صدمه شدند و قشر معلولان قابل استفاده است. 

فتح الریجی بیان کرد: دو دستگاه برقی تولید شده در این شرکت دانش بنیان به دلیل قیمت پایین و کیفیت بالا قابلیت صادرات به کشورهای همسایه را نیز دارد که می‌تواند از هر گونه خروج ارز جلوگیری کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید