معرفی بورگوارد BX۷ و مقایسه با رنو کولیوس+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی بورگوارد BX۷ دویست و شش کیلومتر بر ساعت و رنو کولیوس 181 کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، بورگوارد BX7  با رنو اسکالا است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.  

معرفی بورگوارد BX۷:

بورگوارد BX۷، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۸۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۲۴ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۰۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

بورگوارد BX۷

 

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ سرعته تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۰۶ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۰ لیتر است.

بورگوارد BX۷

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی ، رینگ ۱۸ اینچی ، چراغ‌های زنون ، چراغ مخصوص روز ، چراغ کمکی در هنگام پیچیدن ، سقف پانوراما ، سنسور باران ، آینه‌های برقی جمع شونده ، حافظه آینه‌های بیرونی ، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان ، حافظه صندلی ، ماساژور صندلی ، تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، ۴ گرمکن ، دوربین ۳۶۰ درجه ، سنسور پارک جلو و عقب ، ورود بدون کلید ، استارت دکمه‌ای ، کروز کنترل ، کنترل باد لاستیک‌ها TPMS ، کنترل سرعت در سربالایی HAC ، کنترل حرکت در سراشیبی HDC اشاره کرد.

معرفی رنو کولیوس:

رنو کولیوس، خودرویی ساخت کشور فرانسه است که در سال ۲۰۱۲ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۵۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۲۶ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۴۰۰ دور در دقیقه است.

رنو کولیوس

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده خودکار CVT استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۸۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۳ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۵ لیتر است.

این خودرو دارای بالاترین امتیاز استاندارد اروپا (۵ ستاره EuroNcap) است. از جمله امکانات این خودرو می توان به فعال شدن اتوماتیک فلاشر‌ها ، باز شدن در‌ها و قطع شدن مدار سوخت رسانی هنگام تصادف ، سیستم ایمنی شیشه بالابر عقب ، سنسور هشدار دهنده موانع جلو و عقب ، پشت سری (Headrest) ایمنی جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن ، پشت سری (Headrest) عقب با قابلیت تنظیم ارتفاع در سه نقطه ، قفل مرکزی اتوماتیک در‌ها هنگام حرکت  اشاره کرد.

رنو کولیوس

همچنین این خودرو مجهز به کمربند ایمنی جلو با قابلیت محدود کردن فشار وارده و پیش‌کشنده جلو ، برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران ، سقف پانوراما ، سانروف چند حالته مجهز به سیستم ایمینی جهت جلوگیری از آسیب ، ترمز دستی برقی ، صندلی عقب با سیستم ایزوفیکس ، صندلی‌های چرمی ، گرمکن صندلی‌های جلو ، جعبه داشبورد ۱۵ لیتری مجهز به خنک‌کننده و سیستم روشنایی ، محفظه نگهدارنده روی در‌های جلو و عقب ، محفظه نگهدارنده وسایل در قسمت کفی خودرو (جلو و عقب) است.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به سینی نگهدارنده پشت صندلی‌های جلو ، سیستم استارت دکمه‌ای ، سیستم مدیریت پیمایش با ۷ عملکرد متفاوت ، سیستم کروز کنترل ، سیستم محدود کننده سرعت (Speed Limiter) ، چراغ‌های زنون ، شیشه‌شور چراغ جلو ، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه ، فرمان برقی ، آینه وسط الکتروکرومیک ، آینه‌های جانبی برقی تاشو ، استاندارد آلایندگی Euro۴ ، انتقال نیرو به چهار چرخ (۴WD) اشاره کرد.

رنو کولیوس

خودرو
بورگوارد BX7 رنو کولیوس
کشور سازنده
آلمان فرانسه
سال (طراحی)
2016 2012
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1981سی سی 2500سی سی
حداکثر قدرت
224 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه 170 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
300 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه 226 نیوتن متر در 4400 دور در دقیقه
جعبه دنده
6 سرعته تیپ ترونیک خودکار CVT
شتاب 0 تا 100
9.3 ثانیه 9.3 ثانیه
حداکثر سرعت
206 کیلومتر در ساعت 181 کیلومتر در ساعت
وزن
1830 کیلوگرم 1622 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4715 طول ، 1911 عرض ، 1690 ارتفاع 4520 طول ، 2120 عرض ، 1695 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2760 میلیمتر 2690 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
9 لیتر در هر صد کیلومتر 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
60 لیتر 65 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 6 یورو 4
ترمز و پایداری
ABS ، EBD ، VS ، ESC ، EPB ABS ، EBA ، ESP ، ترمزهای جلو و عقب دیسکی پره‌ای خنک‌شونده با هوا
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنیشنان جلو ، جانبی ، پرده ای کیسه هوای جلو، جانبی جهت سرنشین جلو، پرده ای ، مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
نمایشگر 12.3 اینچی ، کلید کنترلر ماوس ، 9 بلندگو ، سیستم عامل آندروید با قابلیت نصب اپلیکیشن ، Apple Car Play & Android Auto سیستم صوتی BOSE، ورودی USB و iPod

دیدگاه تان را بنویسید