معرفی ولوو C۷۰ کروک و مقایسه با BMW i20کروک+ مشخصات فنی و تصاویر

حداکثر سرعت خودروی ولوو C۷۰ کروک 234 کیلومتر بر ساعت و BMW i20 دویست و بیست کیلومتر بر ساعت است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، ولوو C70 کروک با ب ام و 120i کروک است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی ولوو C۷۰ کروک:

ولوو C۷۰ کروک، خودرویی ساخت کشور سوئد است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۵ سیلندر با ۲۰ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۵۲۱ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۲۳۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۳۲۰ نیوتن متر در ۱۰۰۰ و ۵۰۰ دور در دقیقه است.

 

 ولوو C۷۰ کروک

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۳۴ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۹.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۶۹ لیتر است.

 ولوو C۷۰ کروک

پیشرانه این خودرو توربوشارژ است. امکاناتی که دارد شامل انتقال نیرو به چرخ‌های جلو (FWD) ، حجم باک بنزین ۶۲ لیتر ، دارای استاندارد یورو ۵ ، سیستم حفاظتی جانبی SIPS ، جعبه کمک‌های اولیه ، سیستم Keyless ، قابلیت روشن کردن محیط اطراف (سیستم Home Safe Lighting) ، آینه‌های جانبی تاشو برقی است.

 ولوو C۷۰ کروک

همچنین این خودرو دارای چهارصندلی مجزا ، گرمکن صندلی‌های جلو ، روکش چرمی صندلی‌ها ، سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو ، کروز کنترل ، دوربین‌های مجزا روی آینه‌های جانبی برای دید بهتر اطراف خودرو (سیستم BLIS) ، سنسور پارک در جلو و عقب ، سنسور باران ، آینه الکتروکرومیک ، فضای صندوق عقب ۲۰۰ لیتر در حالت باز بودن سقف و ۴۰۴ لیتر در حالت بسته بودن سقف است. گفتنی است که ۸۵ درصد از این خودرو قابل بازیافت است!

معرفی ب ام و ۱۲۰i کروک:

ب ام و ۱۲۰i کروک، خودرویی ساخت کشور آلمان است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۲۰۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۷۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۷۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۲۱۰ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۲۵۰ دور در دقیقه است.

BMW i20

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار (یا دستی) استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۲۲۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۸.۴ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۳ لیتر است.

BMW i20

این خودرو مجهز به سیستم حافظه صدا ، آینه‌های ضد اشعه ،صندلی برقی با حافظه است.

BMW i20

خودرو
ولوو C70 کروک ب ام و 120i کروک
کشور سازنده
سوئد آلمان
سال (طراحی)
2010 2008
موتور
5 سیلندر 20 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2521سی سی 2000سی سی
حداکثر قدرت
230 اسب بخار در 5000 دور در دقیقه 170 اسب بخار در 6700 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
320 نیوتن متر در 1500 دور در دقیقه 210 نیوتن متر در 4250 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده خودکار 6 دنده خودکار (یا دستی)
شتاب 0 تا 100
8 ثانیه 8.4 ثانیه
حداکثر سرعت
234 کیلومتر در ساعت 220 کیلومتر در ساعت
وزن
1717 کیلوگرم 1505 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4615 طول ، 1836 عرض ، 1400 ارتفاع 4359 طول ، 1750 عرض ، 1410 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2639 میلیمتر 2659 میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
14 لیتر در هر صد کیلومتر 8.9 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
6.7 لیتر در هر صد کیلومتر 5.2 لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
9.4 لیتر در هر صد کیلومتر 6.6 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
69 لیتر 53 لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو 4 یورو 4
میزان تولید CO2
219 گرم در هر کیلومتر 158 گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
DSTC ، IDIS ، EBA – ABL ، EBD ABS ، CBC ، DTC ، DSC
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو ، کیسه هوای جانبی کیسه هوای سرنشینان جلو ، جانبی ، پرده ای ، مجموعا 4 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3 و WMA ، مجهز به 6 اسپیکر (8 و 12 اسپیکر به همراه چنجر 6 تایی به صورت سفارشی) ، ساب‌ووفر ، بلوتوث ، برنامه Volvo On Call ، نویگیشن ، دکمه‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان نویگیشن ، سی دی چنجر با 6 سی دی ،باند و ضبط ویژه

دیدگاه تان را بنویسید