جی پلاس، مشهد همه ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود می‌بیند. سفر به این شهر تاریخی مذهبی، همیشه جز برنامه‌های بسیاری از افراد بوده؛ زیرا در مشهد جاذبه‌های طبیعی و مذهبی زیادی وجود دارد. ازجمله مکان‌های مهم این شهر می‌توان به حرم مطهر امام رضا (ع)، پارک هفت‌حوض، پارک وکیل‌آباد، شاندیز، روستای زشک و... اشاره کرد. اگر قصد دارید با تور زمینی به مشهد سفر کنید، این مطلب را بخوانید؛ زیرا ما در ادامه به مقایسه تور مشهد با قطار و تور مشهد با اتوبوس می‌پردازیم.

انواع وسایل‌نقلیه برای تور مشهد زمینی

سفر به مشهد یکی از پرطرفدارترین سفرها محسوب می‌شود؛ زیرا این شهر علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری متنوع، بارگاه‌های مذهبی زیادی دارد. به‌دلایل گفته شده درطول سال افراد زیادی این شهر را برای سفرهای خود انتخاب می‌کنند. کسانی هستند که همه ساله سفری به مشهد مقدس دارند و از جاذبه‌های گردشگری آن بازدید می‌کنند. ما در ادامه قصد داریم به بررسی ویژگی‌ها و معایب انواع روش‌های سفر زمینی به این شهر بپردازیم.

تور مشهد با اتوبوس

یکی از وسایل‌نقلیه مناسب برای سفر به شهرهای مختلف اتوبوس است. این وسیله نقلیه به‌دلیل قیمت کم و امکاناتی نسبتا مناسب برای سفر طرفداران زیادی داشته و ازاین‌رو یکی از بهترین‌ها برای سفر زمینی محسوب می‌شود. اتوبوس سرعت مطمئنه را دارد و در زمانی مناسب به مقصد می‌رسد. در اتوبوس‌های VIP امکاناتی از جمله مانیتور شخصی، شارژر، کولر، بخاری و آب معدنی وجود دارد. همچنین یک بسته خوراکی به مسافران این وسیله نقلیه داده می‌شود تا در طول مسیر میل کنند.

اگر بخواهیم نقاط ضعف اتوبوس را بیان کنیم، باید بگوییم که مسافر در اتوبوس احساس راحتی ندارد؛ زیرا صندلی‌های آن کاملا تاشو نبوده و به‌همین ‌دلیل نمی‌توان روی آن استراحت کرد. یکی‌دیگر از معایب سفر با اتوبوس، جاده‌های پرپیچ‌وخم و ناصاف ایران است. در طول مسیر ممکن است به‌دلیل ناهمواری جاده‌ها، برای شما مشکلی به‌وجود آید.

2

اتوبوس در طول مسیر یک یا دو توقف برای استراحت مسافران دارد. راننده سعی می‌کند در مکان‌هایی معتبر و تایید شده توقف کند تا مسافران استراحتی کم‌خطر داشته باشند. درکل سفر با اتوبوس، سفری ارزان و مناسب است که می‌توانید با استفاده از آن با پرداخت هزینه‌ای کم به مقصد برسید. اگر برای سفر به مشهد اتوبوس را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید که در فاصله زمانی 12 تا 14 ساعت به این شهر خواهید رسید. زمان سفر نسبت به شرایط جوی و میزان توقف تغییر خواهد کرد.

مسیر سفر به مشهد با اتوبوس

فاصله تهران تا مشهد از بهترین مسیر حدود 890 کیلومتر است؛ این جاده بیشتر آزادراه بوده و ناهمواری‌های کمی دارد. در اتوبوس می‌توانید فضاهای بیرون را مشاهده کرده و از تماشای آن‌ها لذت ببرید. همچنین این وسیله نقلیه در حاشیه برخی از شهرهای مسیر توقف می‌کند و می‌توانید از فروشگاه‌ها، سوغات آن شهر را بخرید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سفر با اتوبوس این است که در بیشتر زمان‌ها حرکت به سمت همه شهرهای کشور را دارد و می‌توانید با بستن کوله‌بار سفر به نزدیک‌ترین ترمینال مراجعه کرده و بلیط مقصد موردنظر خود را بخرید و نهایتا با یک ساعت تاخیر سوار اتوبوس شوید.

تور مشهد با قطار

قطار یکی از بهترین وسایل‌نقلیه برای سفر به همه شهرهای کشور محسوب می‌شود؛ زیرا مسافران در قطار احساس راحتی بیشتری دارند. قطار نسبت به اتوبوس قیمت بالاتری دارد و این تفاوت قیمت به‌خاطر امکانات آن است. قطارها دو نوع کوپه‌ای و سالنی دارند. قطارهای سالنی دارای واگن‌هایی با ردیف‌های صندلی مانند اتوبوس هستند. هر کوپه قطار چهار یا شش نفره بوده و در آن امکانات خوبی دراختیار مسافران قرار می‌گیرد. قطارهای کوپه‌ای شش نفره به‌دلیل سن زیاد از رده خارج شده‌اند و کم‌تر در ناوگان ریلی مشاهده می‌شوند. بدون شک قطار بهترین وسیله نقلیه برای سفر با تور مشهد زمینی است؛ زیرا امکانات رفاهی مناسبی را دراختیار مسافران قرار می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های قطار این است که به تعداد طرفیت کوپه در آن تخت وجود دارد و مسافرها می‌توانند با خیال راحت روی آن‌ها استراحت کنند. هر کوپه مانند اتاقی شخصی بوده و می‌توانید در راحت‌ترین حالت ممکن تا رسیدن به مقصد، استراحت کنید. ریل راه‌آهن از مسیرهای بکر عبور می‌کند که شاید کم‌تر کسی آن‌ها را مشاهده کرده است. قطار از بین کوه‌ها و دشت‌های پشت‌سرهم عبور می‌کند و امکان مشاهده این آفریده‌های خدا برای شما فراهم خواهد شد.

3

مدت زمان رسیدن به مقصد با قطار نسبت به اتوبوس بیشتر است؛ چون مسیر آن طولانی‌تر بوده و سرعت قطار کم‌تر می‌شود. فراموش نکنید که با این وسیله نقلیه به‌ اندازه اتوبوس خسته نخواهید شد؛ زیرا همان‌طورکه گفته شد قطار امکانات مناسبی دارد. ازجمله امکانات داخل هرکوچه می‌توان به مبل، مانیتور، سیستم تهویه مطبوع، شیشه‌های دوجداره، چراغ مطالعه، پریز برق، میزهای تاشو و پذیرایی اشاره کرد.

بهترین وسیله نقلیه برای تور مشهد زمینی

با توجه‌به توضیحات داده شده هرشخص باید نسبت به شرایط و وضعیت خود تصمیم بگیرد که کدام‌یک از این وسایل‌نقلیه برای سفر اون مناسب است؛ اما برای سفرهای طولانی و خانوادگی، پیشنهاد ما این است که قطار را انتخاب کنید. شاید بگویید بلیط آن گران‌تر از اتوبوس است؛ اما فراموش نکنید که امکانات و رفاه قطار با اتوبوس قابل مقایسه نیست.

ما در این مطلب مزایا و معایب تور مشهد با قطار و تور مشهد با اتوبوس را بررسی کنیم. درصورتی‌که تجربه سفر با هرکدام از این وسایل‌نقلیه را داشته‌اید، نظرات خود را درباره آن‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.