جی پلاس؛

آسپرین و امگا ۳ ریسک ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهند

استیل سالیسیلیک اسید یا همان آسپرین و اسیدهای چرب امگا ۳ از جنبه‌های مختلف سلامت انسان را تضمین می‌کنند و دانشمندان در حال بررسی هستند تا ببینند نحوه عملکرد این موارد چگونه می‌توانند ریسک ابتلا به سرطان کولون را کاهش دهند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس علم و فناوری جی پلاس، موسسه ملی سرطان آمریکا تخمین می‌زند که پزشکان در سال 2018 در این کشور حدود 140 هزار و 250 مورد جدید سرطان کولون و رکتوم را تشخیص خواهند داد.

سرطان کولون از پولیپ‌ها یا رشد غیرطبیعی بافت درون روده بزرگ ایجاد می‌شود. بسیاری از این پولیپ‌ها خوش خیم هستند، اما برخی می‌توانند به تومورهای سرطانی منجر شوند.

پزشکان از طریق کولونوسکوپی از پولیپ‌های پیش سرطانی شناسایی می‌کنند و می‌توانند ناهنجاری‌های قابل مشاهده در روده بزرگ را تشخیص دهند.

در یک کارآزمایی بالینی جدید، با نام SeAFOod، متخصصان دانشگاه‌های لیدز، ناتینگام، برادفورد و نیوکاسل در انگلستان، با همکاری محققان موسسات دیگر، یافته‌ای جذاب پیدا کردند. آنها دریافتند که داروهای قابل دسترسی مانند آسپیرین و اسیدهای چرب مهم موجود در امگا 3 تعداد پولیپ‌های روده پیش سرطانی را در افرادی که در معرض خطر سرطان روده بزرگ هستند، کاهش می‌دهد.

دیدگاه تان را بنویسید