پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(س)؛

مراسم «فراق امام» در خمین برگزار شد

همزمان با سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(س) مراسمی با عنوان «فراق امام» در زادگاه ایشان برگزار شد.

همزمان با 14 خرداد ماه زادگاه امام خمینی(س) میزبان جمعی از مردم و مسئولین استان مرکزی و شهر خمین بود و مراسم سی و یکمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(س) با عنوان «فراق امام» و با رعایت پروتکل های بهداشتی در این مکان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در این مراسم گفت: شجاعت، آرمان گرایی، مقاومت، استقلال طلبی و مبارزه با استکبار و صهیونیسم مهمترین درس نهضت خمینی(س) به مردم آزادی خواه دنیا بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی در سال 42 توطئه جنایتکارانه آمریکا در کاپیتولاسیون را آشکار کرد که موفقیتی ماندگار در تاریخ است.

وی یادآور شد: امام خمینی(س) با رهبری هدایتگرانه خود انقلابی برگرفته از مکتب اهل بیت(س) را بنیان نهاد که سرمایه ‌ای عظیم برای جهان اسلام است. راه معمار کبیر انقلاب پس از ارتحال خمینی کبیر نیز با انتخاب جانشین شایسته آن حضرت ادامه دارد.

آیت الله دری نجف آبادی با محکوم کردن توهین رئیس جمهور آمریکا به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: آنچه امروز در آمریکا اتفاق می ‌افتد و این اعتراضات بدترین شلاق محسوب می ‌شود که به علت رفتارهای ناشایست و توهین آمیز رخ می ‌دهد.

وی ترور شهید سلیمانی را نشانه ضعف آمریکا دانست و افزود: استکبار جهانی در منطقه به دنبال معامله قرن و افزودن مناطق غربی رود اردن به اسرائیل بود اما با مقاومت مردم فلسطین به اهداف خود نرسید.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مسئولان در سال جهش تولید باید برای حفظ آرمان های نظام اسلامی تلاش کنند.

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری نیز به صورت مجازی مهمان این برنامه بود و ضمن بیان مطالبی پیرامون دیدگاه امام راحل در مورد سینما و موسیقی گفت: فتوای امام خمینی(س) در خصوص موسیقی راهگشای بسیار ارزشمند برای جامعه هنر بود. چون زبان هنر، زبان انتقال مفاهیم ارزشی بعد ار انقلاب است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) در ادامه ضمن قدردانی از خلاقیت جوانان در استفاده از ابزار های نوین ارتباطی در برگزاری چنینن جلسات و برنامه های هنری، ابراز امیدواری کرد جوانان همچون گذشته در همه زمینه های فرهنگی هنری فعال و پویا به سمت  جلو در حرکت باشند.

گفتنی است این برنامه که با حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی حسینی پور امام جمعه خمین، احمد طهرانی فرماندار خمین، علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم و جمعی از مردم و مسئولین این شهرستان برگزار، به صورت زنده از شبکه آفتاب استان مرکزی پخش شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.