گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) اعلام کرد؛

نجار: سی و یکمین بزرگداشت امام خمینی تا حد امکان در همه استان های کشور برگزار می شود

نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی اعلام کرد: سی و یکمین بزرگداشت امام خمینی(س) تا حد امکان در همه استان های کشور برگزار می شود.

نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) اعلام کرد: به همه دستگاه های اجرایی کشور، استانداران و فرمانداران گفته ایم که فضا را در روز 14 خرداد متناسب با ارتحال امام کنند و با نصب پرچم هایی که لازم هست و یا پخش گوشه هایی از فرمایشات ایشان و همچنین استفاده از شبکه های مجازی می تواند خیلی مؤثر باشد و از مسئولین استان ها خواهش کرده ایم که این موضوع را دنبال کنند.

اسماعیل نجار در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) اظهار داشت: به دلیل اینکه شیوع بیماری کرونا موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده اماکن مذهبی و مضجع شریف و نورانی ثامن الحجج(ع)، حضرت معصومه(ع)، حضرت شاهچراغ(ع) و همچنین نمازهای جمعه و جماعت، تجمعات و بسیاری از آداب و رسوم کشور تعطیل شد تا مسئولین بتوانند این ویروس را مهار کنند و آلامی که ممکن بود بیش از این به وجود بیاید، کاهش پیدا کند.

نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(س) افزود: به هر حال، فراغ امام خمینی(س) و داغ این رحلت جانگداز همواره این ایام در دل ها زنده می شود. برای اینکه منش، رفتار و هدایتگری امام یک بار دیگر دنیا را متوجه اسلام، قرآن و پیامبر(ص) کرد و باعث احیای مجدد دین مبین اسلام شد. اندیشه های والای حضرت امام جهان را به حیرت درآورد و هنوز هم مات و مبهوت این اندیشه والای امام هست.

وی گفت: امام خمینی(س) حکومتی بر پایه عدالت، مواسات، برادری، مودت و رسیدگی به محرومین و مستضعفین مستقر کرد و مبارزه با ظلم و استکبار را مورد تأکید قرار داد. با این تفکر و اندیشه، مشخص است که در ایام سالگرد رحلت ایشان همه در تلاش باشیم که هم اندیشه های والای او را بیش از گذشته، علی الخصوص به نسل های جدید، منتقل کنیم و یاد و نام امام را گرامی بداریم و خاطره سال های مبارزه ایشان و سال هایی که در رأس این حکومت اسلامی بود.

نجار با اشاره به اینکه امسال نمی توانیم مراسم بزرگداشت امام را همانند سال های گذشته برگزار کنیم، گفت: در جلسات ستاد مرکزی بزرگداشت امام این تصمیم گرفته شد که امسال بزرگداشت امام متفاوت از سال های گذشته برگزار شود. پیشنهاداتی توسط حاضرین در آن جلسه داده شد؛ مثل بیش از سال های گذشته کتاب منتشر شود و یا در فضای مجازی کار فرهنگی انجام بگیرد تا بتواند بخشی از خلأ حضور در مضجع شریف ایشان را جبران کند.

وی افزود: ما هم به همه دستگاه های اجرایی کشور، استانداران و فرمانداران گفته ایم که فضا را در روز 14 خرداد متناسب با ارتحال امام کنند و با نصب پرچم هایی که لازم هست و یا پخش گوشه هایی از فرمایشات ایشان و همچنین استفاده از شبکه های مجازی می تواند خیلی مؤثر باشد و از مسئولین استان ها خواهش کرده ایم که این موضوع را دنبال کنند.

نماینده دولت در ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی در خصوص جزئیات برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(س) در شهرهای مختلف کشور اظهار داشت: ما به کل استان های کشور تأکید کرده ایم که تا حد امکان با همکاری دستگاه های ذیربط، به خصوص دستگاه های فرهنگی، این برنامه را داشته باشند. چون افکار متفاوت است، حتی برای هدف مشترک هم راهکارها و مسیرها متفاوت است. باید در پایان برنامه از استان های کشور درخواست کنیم اقدامات خودشان را گزارش بدهند.

وی یادآور شد: شبکه های مجازی امکان بزرگی است که در دورترین نقاط کشور هم امکان بهره مندی از آنها وجود دارد و اگر ما درست هدایت کنیم می تواند تأثیرگذاری خودش را داشته باشد. با عنایت به فاصله اجتماعی و تحرک کم جامعه و ماندن در منازل، تأثیرگذاری شبکه های مجازی بیشتر هم می شود و قطعا مؤثرتر خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.